32 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در البرز فعال شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت:32 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از چهارم تیرماه جاری در سراسر استان دایر و آماده پذیرش نوآموزان می باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز، "علی حجرگشت" در جلسه ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان ، پیش دبستانی و دانش آموزان با نیازهای ویژه، در سالن جلسات با حضور فشنی معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی،هادیان کارشناس مسئول سلامت نوجوانان،جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی،سپهوند معاونت توانبخشی بهزیستی ،کشاورز رییس اداره استثنایی و جمعی از معاونین و روسای ادارات برگزار شد اظهار داشت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است در این خصوص دقت و پیگیری مجدانه ای صورت گیرد. وی ادامه داد: کاری که اداره استثنایی انجام می دهد کار بسیار مهمی برای دانش آموزان و اولیا می باشد.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی همیشه همراه و همدل با آموزش و پرورش در سلامت دانش آموزان نقش بسزای ایفا کردند.
مدیر کل افزود: طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان از 4 تیر شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه می یابد.
حجرگشت ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با همت و همکاری معاونت آموزش ابتدایی و پشتیبانی و تربیت بدنی و سلامت سنجش بصورت صد در صدی در استان انجام می گیرد.
در ادامه رییس اداره استثنایی ضمن تشکر از همه ی همکاران دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی افزود: اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.
وی گفت: فعالیت کارشناسان در این حوزه همانند خشتی است که اگر اشتباه نهاده شود مسیر زندگی یک فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.
عباس کشاورز متذکر شد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ترک تحصیل دانش آموزان در دوره ابتدایی پیام های منفی جامعه را در پی دارد، یادآور شد: عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، و همچنین عدم سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش آموزان می شود و یکی از دلایل ترک تحصیل در این دوره عدم سنجش یا سنجش ناصحیح دانش آموز بوده است.
وی با بیان اینکه کارشناس پایگاه سنجش در نظر داشته باشند که احترام به مردم در اولویت کاری خود داشته باشند تصریح کرد : اگر دانش آموزی بر اساس معیار نیاز به آموزش ویژه داشت سعی کنید اعتماد خانواده ها را جلب کنید و در صورت ناملایمات بابت این قضیه با رفتاری دلسوزانه آن ها را هدایت کنید.
رییس اداره استثنایی البرز گفت: در این زمینه نیاز است مردم با آگاهی بیشتری با موضوع روبرو شوند و با استفاده از اطلاع رسانی وسیع در سطح استان، آگاهی آنان ارتقا داده شود.
کشاورز اظهار داشت: نوآموزان بدو ورود به دبستان پس از ثبت نام در مدرسه ونوبت گیری، به مراکز بهداشتی جهت انجام واکسیناسیون مراجعه نمایند .
رییس اداره استثنایی به منظور سلامت نوآموزان دبستان و پیش دبستان کارگروهی جهت بررسی وضعیت پایگاههای سنجش ، قبل از شروع برنامه سنجش تشکیل گردیده و از پایگاهها بازدید به عمل می آید.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار استان در سال گذشته پیش بینی می شود؛ امسال بیش از 50000 نفر نوآموز دبستان و نو آموزان پیش دبستان می باشد.
وی با بیان اینکه در این طرح، بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان بدو ورود به مدرسه بررسی می شود افزود: در صورت مشکل در مرحله اول دانش آموزان به مرحله تخصصی معرفی می شوند و هزینه این طرح 60 هزار تومان می باشد.
کشاورز در مورد فرآیند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش ارزیابی داوطلبین جهش تحصیلی پایه های اول، دوم، سوم و چهارم ابتدایی و چند پایه ابتدایی گفت: ابتدا درخواست ولی دانش آموز مبنی بر تقاضای جهش به همراه کارنامه های پایه ی فعلی و پایه های قبل با سطح پیشرفت خیلی خوب به استثنای دروس (تربیت بدنی ووضعیت تربیتی ) توسط مدیر مدرسه دریافت می گردد.
در ادامه موارد فوق در شورای مدرسه بررسی وپس از تایید توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا ثبت می گردد.
نظر دهید