430 معلم کردستانی در دوره های توانمندسازی شرکت کردند
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای دوره های توانمندسازی برای 430 نیروی شاغل در مدارس استثنایی ومراکز جامع سنجش استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی با بیان اینکه دوره های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکردمعلمان برگزار می شود، اظهار کرد: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش وپرورش استثنایی استان است.
محمدی گفت: در اولین همایش آموزشی انگیزشی آموزش و پرورش استثنایی کردستان که در راستای ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش معلمان و فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو همکاران برگزار شد،430 نفر از نیروهای شاغل این حوزه در کارگاه های تخصصی شرکت کردند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای مهارت تخصصی، کیفی سازی آموزش، باز آموزی ورشد حرفه ای معلمان، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت های برابر وافزایش مهارت های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره ها برشمرد.
محمدی افزود: معلمان درمقاطع وشرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره های آموزشی و درچارچوب نیازهای آموزشی طراحی ودر اختیار آنان قرار می گیرد.
وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی وتربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات ونوآوری است.
محمدی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه ی آموزش وپرورش وتربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر وتدریس کا رآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش های تدریس خلاقانه تر، مهارت بکارگیری روش های جدید وفعال تدریس وارزیابی باشد واز روش های مختلف ارزشیابی استفاده کند؛ تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده وسطح یادگیری ومهارت را در آنان ارتقا می بخشد.
وی در پایان گفت: آموزش وبهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان ومربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش وپرورش کشور می باشد چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.