• انتشار: 1403/06/01 - 11:54
  • تعداد بازدید: 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:

آموزش زیربنای اساسی توسعه نیروی کارآمد است

محمدی نیروی انسانی را مهم‌ ترین رمز ماندگاری سازمان هاعنوان کرد و گفت: منابع‌انسانی کارآمد، باعث افزایش سرمایه و عامل بهره‌ بردا

9577.mp3 آموزش زیربنای اساسی توسعه نیروی کارآمد است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان؛ طالب محمدی، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری "کارگاه پایش تخصصی مداخله اثربخش در اختلالات یادگیری" که با حضور 80 نفر از مربیان مراکزجامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه چالش اصلی آموزش وپرورش در سطوح مختلف چالش کیفیت بخشی است.

محمدی کیفیت را رمز ماندگاری آموزش وپرورش در عصر توسعه یافتگی عنوان کرد وافزود: کیفیت شاخصی عینی است که معیار وملاک مشخصی دارد ومهمترین معیار آن تطبیق با شرایط روز است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اضافه کرد: در عصر فعلی کف سطح  آموزش بالا آمده است و آموزش و پرورش در عصر حاضر بعنوان یک صنعت رشد به مرحله توسعه رسیده و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است و برنامه سنجش یکی از گلوگاه های کیفیت بخشی است.

وی با بیان این مهم که معلمی، رسالتی است که باید به روز بماند، گفت:در شرایطی که تغییر و تحولات جهانی با سرعتی غیر قابل باور به پیش می رود با اطلاعات سطحی وموقتی نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

محمدی با اشاره به اهمیت کار در مراکز جامع سنجش آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی بعنوان پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش وپرورش، گفت: هرساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس به این مراکز در سطح استان ارجاع می‌شوند.

وی تصریح کرد: این مراکز فرآیند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود را به دانش آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی در سطح استان ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه در رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاه‌های جامع سنجش انجام می‌شود، خاطر نشان کرد نیم درصد از نوآموزانی که به مراکز جامع سنجش مراجعه می کنند جهت تحصیل به مدارس استثنایی معرفی می شوند.

محمدی گفت: هدف برنامه سنجش معرفی دانش آموزان استثنایی نیست بلکه غربال گری جامعه کودکان ورود به مدرسه در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، روانی، عاطفی ومهمتر از همه سنجش آمادگی تحصیلی آنان است.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 9577
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان