اصفهان
ابلاغ شیوهنامه سفارش و توزیع کتابهای درسی در سال تحصیلی 1400-1399
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی شیوهنامه سفارش و توزیع کتابهای درسی در سال تحصیلی 1400-1399 را ابلاغ کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی شیوهنامه سفارش و توزیع کتابهای درسی در سال تحصیلی 1400-1399 را به ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغ کرد.
بر این اساس در راستای توسعه دولت الکترونیک و بهمنظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای درسی، نظارت نظاممند بر فرایند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی 1400-1399 دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتابهای درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی انجام میشود و کتابهای درسی نیز بر اساس سفارشها ثبتشده در سامانه توزیع میشود.
در بخشی از این شیوهنامه آمده است:
- با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام میشود، مدارس میبایست آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سناد بهروزرسانی و در اولین فرصت دانش آموزان را برای سال تحصیلی 1400-1399 ثبتنام نمایند.
- مدیران مدارس باید از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیاء آنان به کافینت برای سفارش انفرادی پرهیز نمایند.
- در صورت تمایل دانش آموزان و اولیاء آنها میتوانند از طریق سامانه مذکور برای ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز و رمز عبور آنها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز است.
- بهای کتابهای درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمتهای پشت جلد کتاب (ثبتشده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
تقویم زمانی سفارش کتابهای درسی برای سال تحصیلی 1400-1399 را میتوانید از اینجا مشاهده کنید.