کردستان
اجرای رویکرد تربیتی کرامت در مدارس با نیازهای ویژه استان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای رویکرد تربیتی و پرورشی کرامت در مدارس با نیازهای دوره ابتدایی استان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: طرح کرامت بعنوان رویکردی در تربیت ارزشی بویژه ارزشهای اخلاقی در 33 مدرسه دوره ابتدایی استان در راستای آموزش مهارت های زندگی و ارزشهای اخلاقی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرا می شود.
رنجبرگفت: ارتقای توانمندی های دانش آموزان برای زندگی فردی واجتماعی متناسب با ارزش های اسلامی، زمینه سازی برای تقویت بینش ومهارت، تقویت روحیه وتکریم دانش آموزان از اهداف برگزای این طرح برای 880 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی با نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی - حرکتی، چندمعلولیتی و طیف اتیسم می باشد.
وی افزود: اهمیت آگاهی معلمان از مسائل روانشناختی دانش آموزان با نیازهای ویژه با کمک به کاهش مشکلات و ناهنجاری ها باعث ارتقای اعتماد به نفس، ایجاد رابطه ای فعال وپویا، پرورش واعتلای آموزه های اخلاقی در آنان می شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه طرح کرامت مهم ترین شیوه برای آموزش مهارت های زندگی وارزش های اخلاقی به دانش آموزان است، تصریح کرد: معلم کارآمد واثربخش با برقرای ارتباط صحیح تفاهم ودوستی را به دانش آموزان آموزش داده وآنان را برای ورورد به جامعه آماده می کند.
رنجبر رسالت آموزش وپرورش را تقویت نگرش انسانی و ایجاد توانایی در افراد جامعه برای زندگی سالم وسازنده عنوان کرد وافزود: معلمان می توانند با زبانی ساده روح وروان دانش آموزان را با پاکی ها، صداقت ها و ارزش های اخلاقی آشنا سازند.
وی در ادامه با اشاره به کلام پیامبر گرامی اسلام(ص) که یکی از اهداف مأموریت الهی خود را برای بشریت تکمیل مکارم اخلاقی می دانند، گفت: معلمان می توانند آداب معاشرت، مسئولیت، مشارکت و مشورت، احترام به والدین وبزرگترها و... را در خلال برنامه درسی و در قالب قصه گویی، نمایش، بازدیدهای علمی و بازی های گروهی به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش دهند.