• انتشار: 1399/10/13 - 14:29
  • تعداد بازدید: 3020
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در نشست با مدیران مدارس استثنایی استان یزد تاکید کرد؛

اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی از طریق سه بسته تحولی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان یزد؛ نشست هم اندیشی مدیران مدارس استثنایی این استان برگزار شد.

3858.mp3 اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی از طریق سه بسته تحولی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی نظام تعلیم و تربیت اجرایی کردن سند تحول بنیادین است اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۹ سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و « توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.

وی گفت: بسته تحولی مدرسه انطباقی به دنبال تحقق جامعه عادلانه، برابر، در دسترس و بدون محدودیت برای دانش آموزان استثنایی است و  این بسته تحولی به دنبال مناسب سازی فضا، تجهیزات، معلمان، اولیا و جامعه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برای تحقق این امر در سال جاری در هر استان یک مدرسه عادی و یک مدرسه اتیسم  در تمامی جوانب به صورت الگویی مناسب سازی خواهند شد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار عنوان کتاب برای گروه های مختلف دانش آموزان استثنایی تالیف و مناسب سازی شده است و بیش از 2 هزار و 500 محتوای مناسب این دانش آموزان نیز در شبکه شاد بارگذاری شده است.

حسینی با اشاره به بسته مداخلات بهنگام طلایی گفت: بسته مداخلات بهنگام طلایی به دنبال شناسایی به موقع  تمامی نوآموزان و کودکان لازم التوجه و انجام مداخلات بهنگام استاندارد است.

وی افزود : در آموزش و پرورش استثنایی مداخلات از بدو تولد است و در حال حاضر نیز ۲ هزار کودک زیر ۳ سال تحت پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

معاون وزیر یکی از گام های اصلی مداخلات بهنگام را برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دانست و اظهار کرد: در سال جاری 22 هزار و 400 پایگاه سنجش در سال جاری با بیش از 20 هزار نیروی متخصص کار سنجش 99 درصد  نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دادند و یکی از سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کاهش سن برنامه سنجش است.

معاون وزیر در ادامه گفت: بسته تحولی توسعه مشارکت ها نیز در پی توسعه مشارکت همه ارکان و اجزای جامعه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

حسینی با بیان اینکه بیش از 23 هزار دانش‌آموز تلفیقی و 50 هزار دانش‌آموز با مشکلات یادگیری در 21 هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند اظهار کرد:  834 مدرسه به‌عنوان مدارس پشتیبان و 723 معلم پشتیبان وظیفه حمایت و پشتیبانی از این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

وی افزود: علاوه بر این مدارس 754 مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز در کشور خدمات ویژه به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری ارائه می دهند و یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی گسترش این مراکز است.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان وظیفه توانبخشی را نیز بر عهده دارد گفت: یکی از نیازهای دانش آموزان استثنایی توانبخشی است و آموزش و پرورش استثنایی از کمبود نیروی توانبخشی در رنج است که با پیگیری به عمل آمده در سال جاری 500 نیروی توانبخشی استخدام خواهند شد.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3858
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید