• انتشار: 1398/12/21 - 17:57
  • تعداد بازدید: 756
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر سید جواد حسینی خبر داد؛

ارائه بیش از 164 هزار ساعت آموزش برای دانش آموزان با نیاز های ویژه در ایام تعطیلی مدارس

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 164 هزار و 384 ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره ای برای 7 طیف دانش آموز با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی، آموزش های منزل محور و آموزش فرد به فرد در ایام تعطیلی مدارس ارائه شده است.

2650.mp3 ارائه بیش از 164 هزار ساعت آموزش برای دانش آموزان با نیاز های ویژه در ایام تعطیلی مدارس


دکتر سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی ویروس کرونا  و آموزش های مجازی افزود:  این میزان ساعت خدمات برای 7 طیف دانش آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و  دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استان های کشور در بیش از 2 هزار و 34 مدرسه اجرا شده است.


 معاون وزیر با بیان اینکه بیش از  22 هزار و 500 نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش  به دانش آموزان با نیاز های ویژه مشغول هستند اظهار داشت: 9 هزار و 930 گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزش های راه دور و مجازی از طریق این گروه ها به دانش آموزان داده می شود.


وی افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استان ها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاس ها از طریق این سامانه اجرا می شود.


 حسینی با بیان اینکه 117 هزار و 583 دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره مند شده اند اظهار داشت: 73 هزار و 566  دانش آموز با نیاز ویژه و در 7 طیف و 44 هزار و 17 دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر  در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزش ها استفاده کرده اند.


وی تصریح کرد: شبکه ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس  و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.


حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیت های آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی  و مشاوره ای  در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است افزود:  این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیت های مدارس  استثنایی کشور رصد می شود.  


معاون وزیر با  تاکید بر تولید لوح های آموزشی برای تمامی گروه های هدف افزود: در سازمان لوح های آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استان ها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه ها، روزنامه ها، خبرگزاری ها و صدا سیما  می تواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود.


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2650
کلمات کلیدی