رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان تشریح کرد؛
استلزامات و الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس و مراکز آموزشی استثنایی
استلزامات و الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس و مراکز آموزشی استثنایی در شرایط همه گیری ویروس کرونا تشریح گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان، عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان استلزامات و الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس و مراکز آموزشی استثنایی در شرایط همه گیری ویروس کرونا راتشریح نمود.
وی اظهار داشت : نسبت به آگاه سازی ،اطمینان بخشی و اقناع خانواده ها جهت استقبال از انجام واکسیناسیون و آموزش حضوری بطور مستمر فعالیت نموده و مجموعه اقدامات خود در این زمینه را مستند سازی و به اداره ارسال فرمایید. نسبت به انجام واکسیناسیون همکاران خود حساس بوده و ترغیب فرمایید 100 درصد همکاران دو دوز واکسیناسیون را تزریق نمایند.تمامی اقلام بهداشتی مورد نیاز را با اولویت بالا تهیه و حتی برای 2 هفته پیشاپیش ذخیره نمایید. تمامی موارد مندرج در چک لیست پایش دستورالعمل ،تکمیل فرم خود اظهاری، مصوبات شورای مدرسه و هماهنگی با شهرستان در امر آموزش حضوری مورد تاکید می باشد.
وی افزود : داشتن برنامه عمل مدرسه و اطلس یادگیری از نحوه ،تعداد و روش آموزش برای همه دانش آموزان مدرسه ضروری می باشد. ورودی مدارس کامل کنترل گردد و از هرگونه تجمع خانواده ها و دانش آموزان جدا جلوگیری گردد. طوری مدیریت گردد که بخشی از ساعات موظفی معلمان به آموزش غیر حضوری و تولید محتوا اختصاص یابد. در استفاده از سرویس ایاب و ذهاب تمامی پروتکل های بهداشتی و قوانین و مقررات حاکم مطابق دستورالعمل های وزارتی و انجمن اولیاء ضروری می باشد. هیچ دانش آموزی از چتر آموزش دور نماند . مطابق با مکاتبات قبلی همه مدارس موظفند امکانات آموزش مجازی و تولید محتوای اختصاصی دانش آموزان خود را داشته و تمامی مقدمات را فراهم نمایند. بلافاصله پس از تصمیم گیری بر اساس دستورالعمل اختصاصی استثنایی و سایر دستورالعمل های ارسالی و نظر شورای مدرسه یک نمونه از برنامه عمل مدرسه در پایان هفته اول به اداره ارسال گردد. اصل تدریجی بودن و اولویت سلامت دانش آموزان رعایت گردد. توصیه می گردد آموزش حضوری در مدارس شهری پس از برنامه ریزی منسجم از هفته دوم شروع گردد.
نظر دهید