• انتشار: 1398/11/30 - 13:13
  • تعداد بازدید: 405
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور دکتر حسینی انجام شد؛

افتتاح سالن خیرساز نمایشگاه تولیدات هنرستان استثنایی تنباکوچی شهرستان بینالود

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی سالن نمایشگاهی ارائه دستاوردها و تولیدات دانش آموزان هنرستان استثنایی تنباکوچی شهرستان بینالود افتتاح شد

2570.mp3 افتتاح سالن خیرساز نمایشگاه تولیدات هنرستان استثنایی تنباکوچی شهرستان بینالود

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی در جمع معلمان هنرستان تنباکوچی با بیان سه انتقاد جهانی به نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت خلاقیت ها رشد نداده است، عدالت را محقق نساخته است و مهارتی نیست.


وی تاکید کرد: آموزش ها باید خلاقانه باشد، عدالت را محقق کند و به سمت آموزش های مهارتی حرکت کند


حسینی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی ۷ طیف با ۱۵۰‌ هزار دانش آموز داریم که ۱۲ هزار نفر آنها در بیش از ۱۹۶ رشته فنی حرفه ای تحصیل می کنند اظهار داشت: رشته های فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش استثنایی باید به روز رسانی شود و متناسب نیاز بازار کار باز تعریف شوند.


معاون وزیر طرح آموزش همراه با تولید و آموزش همراه با بازی را از سیاست های آموزش و پرورش دانست و افزود: باید بازی به بطن کلاس و برنامه درس ملی برود و آموزش های عملی منجر به کار و تولید شود.


وی گفت: اجرا و گسترش مسابقات مهارتی دانش آموزان استثنایی در راستای کارآفرینی و اتصال به بازار کار است.


وی تصریح کرد: هر هنرستان قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز رشد کارآفرینی را دارد و تلاش می کنیم از امکانات هنرستان های عادی برای دانش آموزان استثنایی استفاده کنیم.


معاون وزیر استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی را از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش به سمت تولید بسته های تحولی که اولویت نظام آموزش و پرورش رفته است و اولین بسته سند جامع توسعه آموزش های فنی حرفه است.


وی افزود: پرورش مهارت های پایه در دوره ابتدایی، مهارت های عمومی در متوسطه اول و مهارت فنی حرفه ای و کارآفرینی در متوسطه دوم از اهداف این بسته تحولی است.


وی افزود: در راستای همین بسته، در آموزش استثنایی سه سند جامع توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، توسعه تجهیزات فنی و حرفه ای و سند جامع کارآفرینی در حال تدوین است.


وی با بیان هفت اصل حاکم بر زنجیره تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنایی کشور افزود: اصل توسعه انسان محورانه، پذیرش تفاوت های فردی، تطابق و مناسب سازی، فراگیر سازی، توانمند سازی، فرصت آفرینی، تعادل سازی و ایجاد عدالت هفت اصل حاکم بر زنجیره تعلیم و تربیت است.


شایان ذکر است معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از روند برگزاری دومین جشنواره مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه متوسطه دوم حرفه ای بازدید به عمل آورد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2570
کلمات کلیدی