• انتشار: 1398/11/29 - 15:30
  • تعداد بازدید: 280
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شد؛

افتتاح مرکز آموزش والدین کودکان پیش دبستانی محله و اتاق بازی مدرسه توانخواهان حضرت خدیجه

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مرکز آموزش والدین کودکان پیش دبستانی محله و اتاق بازی مدرسه توانخواهان جسمی و حرکتی و ناشنوایان حضرت خدیجه کبری افتتاح شد.

2563.mp3 افتتاح مرکز آموزش والدین کودکان پیش دبستانی محله و اتاق بازی مدرسه توانخواهان حضرت خدیجه

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی در جمع معلمان و کادر این مدرسه اظهار داشت:  افتتاح مرکز آموزش والدین کودکان پیش دبستانی محله در راستای توانمند سازی اولیا است و این توانمند سازی هم  اثر تعلیم و تربیت را افزایش داده و هم  مکمل اثر تعلیم و تربیت است.








معاون وزیر با بیان اینکه  ‏کار آموزش استثنایی کاری مشارکتی و تیمی است و نیازمند مشارکت همگان است، اظهار داشت: راه اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیا، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین المللی از جمله طرح های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است که راستای  کیفیت بخشی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرایی شده است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه برنامه درس ملی بشدت درس زده است و در بطن آن پرورش هنری، مهارتی و ورزشی وجود ندارد، اظهار داشت: برنامه درس ملی باید حامل و ناقل فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزش، مهارتی، دینی و اخلاقی باشد.


وی افزود: راه اندازی کارگاه های مهارت آموزی و اتاق های بازی و احداث سالن های ورزشی درون مدرسه ای از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در راستای پرورش مهارتهای دانش آموزان است.


حسینی سه سیاست اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را  فراگیر سازی، مناسب سازی و مداخلات طلایی بهنگام دانست و افزود: مدارس تركيبي، تطابقي و همساز امكان ايجاد و گسترش شيوه فراگير سازي استاندارد و موٍثر را فراهم مي كنند و این مدارس بايد بتوانند در عرصه هاي مختلف با مناسب سازي هاي گوناگون شامل فضا و تجهيزات، معلمان، مديران، امكان استقرار فراگيرسازي استاندارد و مطلوب را فراهم سازند.


وی افزود: با غلبه بر فقر آزمون و انجام آزمون های  دقیق و بهنگام، راه شناسایی مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه  هموار شده و این امر موجب مداخلات طلایی و کاهش آسیب های دانش آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد. 


وی افزود: در راستای نهضت فراگیر سازی، شورایی با ترکیب مسئولین خارج از آموزش و پرورش، نمایندگان معاونت های مختلف درون آموزش و پرورش و  کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی استثنایی تشکیل خواهد شد. 


وی تصریح کرد: در راستای مناسب سازی در تمامی ابعاد نیز  تا آخر سال ۹۹ در هر استان یک مدرسه مناسب سازی خواهد شد.


معاون وزیر با بیان اینکه بسته ارتقا و ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین است اظهار داشت: آمایش سرزمینی، بررسی نیروی انسانی مورد نیاز و روش جذب آنان، تشخیص نظام صلاحیت های معلمی و ارتقای شغلی نیروهای استثنایی، نرم سازی ها و استاندارد سازی در این بسته دیده شده است


شایان ذکر است قبل از این دیدار معاون وزیر از کلاس های موضوعی هنرستان دخترانه متوسطه حرفه ای استثنایی پویا نیز بازدید به عمل آورد و در جریان فعالیت های آموزشی این مرکز نیز قرار گرفت.









  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2563
کلمات کلیدی