رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:
اوقات فراغت 430 دانش آموز با نیاز ویژه غنی سازی شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت 430 دانش آموز با نیاز ویژه استان در تابستان امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان رویکرد اصلی در فعالیتهای تابستانی را آموزش مهارتهای زندگی با تکیه بر شعار "دانش آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی" عنوان کرد وگفت : این فعالیت ها از یکم تیرماه تا 20 شهریورماه جاری برگزار شد.
محمدی گفت: تابستان امسال 17 پایگاه فعالیتهای تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان وغیر متمرکز در سالنهای ورزشی اداره کل بهزیستی، کانونهای پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفهای وهیأتهای ورزشی جانبازان ومعلولین، نابینایان وناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهم ترین فرصت های تربیتی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای حضور 7 گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر وپسر در تابستان جاری در پایگاه های فعالیت های تابستان انجام شد.
وی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی مبتنی بر ساحتهای ۶ گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، گفت: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیتهای فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامه های تابستانی اوقات فراغت است.
محمدی خاطر نشان کرد: با تقویت مهارت های این دانش آموزان صرفنظر از محدودیت آنها می توان ظرفیت های ارزشمندی را در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی ،هنری را در آنان شناسایی ودرجهت تقویت آن گام برداشت .
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تقویت هویت ملی ودینی، ایجاد شور ونشاط، شناسایی وهدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهم ترین برنامه ها ی این پایگاه ها عنوان کرد و گفت: غنیسازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان فرصتهای بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در تابستان مدرسه تعطیل است اما تربیت وپرورش تعطیل نیست، افزود: برنامه های غیررسمی وبدون اجبار تاثیری به مراتب بیشتر درروند تقویت و پیشرفت دانش آموزان دارد.
محمدی با بیان اینکه برنامههای تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامههای مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیتهای تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان است.
نظر دهید