• انتشار: 1402/05/07 - 20:59
  • تعداد بازدید: 472
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه استان در ۱۸ پایگاه غنی سازی می‌شود

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان در ۱۸ پایگاه و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی غنی سازی می‌شود.

7321.mp3 اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه استان در ۱۸ پایگاه غنی سازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: تا کنون حدود ۳۰۰ دانش آموز دختر وپسر در ۹ شهرستان و در پایگاه های متمرکز واقع در مدارس استثنایی استان برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی اعلام آمادگی وثبت نام کرده اند.

محمدی  گفت: در این پایگاه‌ها ۵۰ رشته(محل) فرهنگی، هنری، ورزشی، شغلی و برنامه های آموزشی ومهارتی به صورت حضوری ومجازی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ارائه می‌شود.

وی افزود: تابستان امسال ۱۸ پایگاه فعالیت‌های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان وغیر متمرکز در سالن‌های ورزشی اداره کل بهزیستی، کانون‌های پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای وهیأت‌های ورزشی جانبازان ومعلولین، نابینایان وناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دایر شده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان اذعان کرد: با تقویت مهارت‌های این دانش‌آموزان ودسترسی عادلانه به آموزش صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان ظرفیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری در آنان شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه در تابستان مدرسه تعطیل است، اما تربیت و پرورش تعطیل نیست، افزود: برنامه‌های غیررسمی و بدون اجبار تاثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش آموزان دارد.

طالب محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای شکوفا شدن استعدادهای بالقوه ای که دارند به آموزش و پرورش و خدمات ویژه نیاز دارند، گفت: برنامه‌یزی مدون و بهره‌گیری از تمامی امکانات برای کیفیت‌بخشی به اوقات فراغت این دانش‌آموزان  که از کمبودها ومحرومیت های زیادی رنج می برند در اولویت کاری آموزش وپرورش استثنایی استان قراردارد

محمدی مقوله نمای فرهنگی اوقات فراغت را یکی از مؤلفه های مهم در نظام برنامه‌ریزی درسی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت، فعالیت‌های اجباری نیستند و دانش آموزان آن‌ها را باعلاقه و اختیار انتخاب می‌کند از این رو در تحقق اهداف تربیتی مؤثرتر می‌باشند.

وی با تاکید بر محوریت مدارس و برنامه‌ریزی‌های غیرمتمرکز و نوآورانه از طرف مدارس در اجرای برنامه‌ها ی پایگاه های تابستانی تاکید کرد: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی مبتنی بر ساحتهای شش گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، یادآور شد: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامه های تابستانی اوقات فراغت است.

محمدی با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه با اشاره به توانمندی های معلولین گفت: آنان با موفقیت‌ها و پیشرفت های خود درعرصه‌های مختلف علم و دانش، هنرو ورزش در تمام مراحل زندگی ثابت کرده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست زیرا محدودیت اصلی در جسم یک انسان نیست بلکه در روح و باور اوست که به طور حتم دانش آموزان استثنایی مشمول این محدودیت نمی باشد

  • گروه خبری : اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 7321
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید