• انتشار: 1398/11/15 - 13:20
  • تعداد بازدید: 830
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور دکتر حسینی؛

اولین جلسه کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد

با حضور دکتر سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، صاحبنظران و اساتید دانشگاه و سمن های فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی اولین جلسه کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد.

2496.mp3 اولین جلسه کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: دکتر سید جواد حسینی در این نشست ضمن تبریک دهه فجر گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولد نظام مقدس جمهوری اسلامی است که  ۷ طیف از دانش آموزان با نیازهای ویژه را پوشش می دهد.


وی افزود: تعداد دانش آموزان ‌تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از زمان تاسیس تاکنون  ۱۷ برابر شده است و ۱۵۲ هزار دانش آموز این ۷ طیف،  تحت پوشش آموزش این سازمان هستند.


معاون وزیر با بیان اهداف تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی، اظهار داشت: رصد و شناسایی ایده‌های جدید و نوآورانه، طراحی ساز و کارهای اجرایی و کاربست نتایج و یافته‌های مطالعات ملی و بین‌المللی  از اهداف تشکیل این کمیته است.


وی افزود:  ارتقای قدرت تصمیم‌گیری بر مبنای پژوهش، بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی و استفاده از تجربیات، شواهد و درس آموخته‌های صاحبان علم و عمل در زمینه آموزش‌ و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر اهداف تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات می باشد.


وی تصریح کرد: در ارتقای فرهنگ سازمانی استفاده از مدیریت دانش، نظام تصمیم گیری دانش بنیاد و نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی مشارکت محور سه اصل مهم است که این سه اصل مرتبط با اهداف تشکیل این کمیته است.


حسین با بیان اهداف ۴ گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت:  یکی اهداف چهارگانه سازمان استفاده از روش های نوین در آموزش است که مرتبط با تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش و پرورش استثنایی است.


وی افزود: در راستای مشارکت محوری طرح جمع آوری ایده های مطلوب در سطح معلمان، مدیران،، مدارس و ادارات استان ها، پارلمان مجازی فرهنگیان، پارلمان اولیا و نظام تصمیم گیری از کف تا ستاد به زودی اجرایی خواهد شد.


حسینی تصریح کرد:طرح های مشارکتی جمع آوری شده از روش های مختلف به کمیته آمده و پس از جمع بندی و ویرایش توسط کمیته، اجرایی خواهد شد.


رییس سازمان با بیان اینکه تبدیل یافته های پژوهشی به لقمه های دانش و پس از آن استخراج اصول مدیریتی می تواند از دیگر اهداف تشکیل این کمیته باشد اظهار داشت:  در برخی از زمینه های مرتبط با دانش آموزان با نیازهای ویژه دچار فقر دانشی و اطلاعاتی هستیم که این کمیته میتواند به غنا سازی دانش و اطلاعات  مرتبط با این دانش آموزان کمک کند.


و افزود: رصد فعالیت های مرتبط با سازمان، نقد، تعدیل و تصحیح کارهای در دست انجام سازمان نیز میتواند در دستور کار کمیته رصد و کاربست مطالعات قرار گیرد.


حسینی در پایان گفت: سیاست اصلی سازمان در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه حرکت  از تفکیک به سمت تلفیق و از تلفیق به سمت فراگیری است که کمیته رصد و مطالعات میتواند به اجرایی کردن این امر کمک شایانی بنماید










































 


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2496
کلمات کلیدی