دکتر حسینی تاکید کرد؛
ايجاد مدارس تركيبي ، تطابقي و همساز راه موفقيت فراگير سازي
معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در نشست مشترك با رئیس و اعضاء موسسه علوم و فنون كيش تأكيد كرد: مدارس تركيبي، تطابقي و همساز امكان ايجاد و گسترش شيوه فراگير سازي استاندارد و موٍثر را فراهم مي كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ، دكتر سید جواد حسيني اظهار داشت: يكي از اقدامات مطلوب موسسه علوم و فنون كيش در راستاي مشاركت در امور آموزش و پرورش، ايجاد موسسه زبان كيش است كه در 134 مركز و در سراسر كشور فعال است و تجارب مفيدي را عرضه كرده است.
وي تصريح كرد: انجام طرح هاي پژوهشي در قلمرو هاي مختلف نيز از نتايج خوبي است كه در اين موسسه پيگيري مي شود و به علم بنياد شدن و دانش محور شدن كليات و برنامه ها در حيطه هاي مختلف كمك مي كند .
حسيني بيان داشت: اخيرا ايجاد مركز نوآوري و فناوري از جمله اقدامات بسيار خوب و مطلوب اين موسسه است كه توانسته است در عرصه فناوري و نو آوري منشاء اثر باشد و همچنین ايجاد استارتاپ ها و شركت هاي دانش بنيان از دیگر دستاوردهاي اين موسسه است
وي با بیان اینکه موسسه علوم و فنون كيش در حوزه نوآوري، فناوري هاي نوين و پژوهش هاي مسأله محور در حوزه سازمان آموزش و پرورش استثنايي مي تواند به کمک سازمان بیاید ، اظهار داشت: يكي از سياست ها ی راهبردی اين سازمان، آموزش تلفيقي-فراگير است که براي تحقق اين سياست بايد بتوانيم به سمت مدارس تركيبي، تلفيقي و تطابق يافته و همسو ساز حركت كنيم.
وی افزود: مدارس تركيبي، تطابقي و همساز امكان ايجاد و گسترش شيوه فراگير سازي استاندارد و موٍثر را فراهم مي كنند و این مدارس بايد بتوانند در عرصه هاي مختلف با مناسب سازي هاي گوناگون شامل فضا و تجهيزات، معلمان، مديران، امكان استقرار فراگيرسازي استاندارد و مطلوب را فراهم سازند .
وي با بيان اينكه در اين مسير مراكز تحقيقاتي بويژه نوآوري و فناوري هاي نوين بايد به كمك آموزش و پرورش استثنايي بيايند تأكيد كرد: اين موسسه از طريق ايجاد استارت آپ ها و شركت هاي دانش بنياد در خصوص وسايل و تجهيزات مناسب سازي شده براي جانشين سازي حس و توان نداشته دانش آموزان با نيازهاي ويژه مي توانند كمك شاياني به اين سازمان و دانش آموزان با نيازهاي ويژه نماید.