• انتشار: 1402/05/24 - 06:00
  • تعداد بازدید: 473
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با حضور معاون پیشگیری، تشخیص وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور:

نشست تخصصی شورای معاونین آموزش وپرورش استثنایی کردستان برگزارشد

7461.mp3 با حضور معاون پیشگیری، تشخیص وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور:

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، نشست تخصصی شورای معاونین آموزش وپرورش استان با حضورمعاونت پیشگیری، تشخیص وتوانبخشی  ومدیر حوزه توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، مدیر کل وسایر اعضاء پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد مصطفوی معاون پیشگیری، تشخیص وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشوربا اشاره به اجرای خیلی خوب برنامه سنجش گفت: تغییر رویه در اجرای این برنامه مزایا وخروجی های خیلی خوبی در وزارت آموزش وپرورش ایجاد کرده است.

کاهش 50 درصدی ارجاعت تخصصی در برنامه سنجش

مصطفوی با اعلام کاهش 50 درصدی ارجاعات تخصصی دراجرای برنامه سنجش سال جاری گفت: به کارگیری نیروهای غیررسمی وکم تجربه و شاخص های تعیین شده باعث شده بود تا ارجاعات تخصصی افزایش یابد که با تغییر این رویه از اضطراب ونگرانی خانواده ها هم کاسته شده است.

مصطفوی یادآور شد سازمان آموزش وپرورش استثنایی مسئولیت ارائه خدمات تخصصی به دانش آموزان دیر آموز را عهده دار است ولی پیشرفت، شناسایی ومداخله بر عهده آموزش ابتدایی است.

وی در ادامه عنوان کرد: تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در سازمان آموزش وپرورش استثنایی از باب مکان نیست بلکه بخاطر نوع ارائه خدمت است.   

معاون پیشگیری، تشخیص وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور افزود: سنجش از 4 سالگی با استانداردهای آموزش ابتدایی آغاز می شود البته نه با رویکرد جایدهی بکله با رویکرد مداخله ای انجام می شود.

مصطفوی اعلام کرد: سالیانه 40 هزار دانش آموز در کل کشور به مراکز اختلالات یادگیری مراجعه می کنند که از 3 هزار نیروی انسانی در این مراکز که نقش معلم خصوصی آنها را دارند خدمات دریافت می کنند.

وی با اعلام آغاز سنجش از مهر ماه جاری گفت: سنجش از سن 4 سالگی شروع می شود وهمزمان با خروجی سنجش درمان هم آغاز می شود.

مصطفوی با تأکید براینکه در سنجش باید پیوند سیستمی ایجاد شود، گفت: قبل ازمدرسه با معاونت تربیت بدنی، بهزیستی ووزارت بهداشت وبعداز مدرسه با معاونت آموزش ابتدایی هماهنگی لازم معمول شده است.

معاون پیشگیری، تشخیص وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشوردر ادامه گفت: 750 نفر از معلمان در قطب های مختلف کشوری آموزش داده شده اند.

وی در پایان گفت: هر منطقه حداقل یک مرکز داشته باشد واین مراکز باید مستقل باشند واز افراد متعهد متخصص در این مراکزاستفاده شود.

کسب رتبه هفتم کردستان در مسابقات استعداد یابی ورزشی

در ادامه این نشست هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش وپرورش استان با تقدیر وتشکر از رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان که بانی این نشست بود، گفت: امیدواریم حضور این بزرگواران در استان فرهنگی کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش و شهر موسیقی وهنر سنندج منشا خیر وبرکت باشد.

وی گفت:آغاز سنجش، تشخیص مشکلات از 2 سالگی و تلاش در جهت هدایت بسیار حائز اهمیت است.

ناظمی جلال افزود: دانش آموزان کردستانی بسیار مستعد هستند که این قضیه در استعدایابی ورزشی سال گذشته که دانش آموزان استان با توجه به کمبود امکانات موفق به کسب مقام هفتم کشور شد نمایان است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان با تأکید براهمیت توجه به کیفیت گفت: دراستان با توجه به ظرفیت، انگیزه وپرسنل کافی آمادگی لازم را داریم که بعنوان پایلوت برای تمام کشور اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش استثنایی استان تقریبا با تمام نهادها وسازمان های که همپوشانی وظایف دارد تفاهم نامه منعقد کرده است، خاطر نشان کرد: تعامل پذیری وظرفیت های لازم دراین اداره جهت تحقق اهداف ورفع چالش ها وجود دارد.

ناظمی جلال در ادامه گفت: در شورای آموزش وپرورش چندین برنامه آموزش وپرورش استثنایی مطرح شده است وبا این کار ارزشمند استاندار واعضای شورا در جریان مسائل این حوزه قرار گرفته اند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان در پایان خواستار توجه ویژه به آموزش وپرورش استثنایی استان شد.

 

  • گروه خبری : اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 7461
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید