برگزاری جلسه دبیرخانه کشوری زبان آموزی دوره متوسطه اول شهرستان های استان تهران
پنجمین جلسه دبیرخانه کشوری زبان آموزی دوره متوسطه اول با حضور مولفین کتب زبان آموزی در اداره شهرستان های استان تهران برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای تهران، پنجمین جلسه دبیرخانه با حضور رئیس و معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی، مولفین کتب زبان آموزی دوره ابتدایی، کارشناس مسئول و کارشناس آموزش به همراه دبیران منتخب استان برگزار شد.
عبدالرضا دژن رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های اعضای تخصصی کارگروه اجرایی دبیرخانه، نکاتی را به جهت پیشبرد بهتر امور دبیرخانه مطرح نمودند.
وی به اهمیت تالیف کتاب زبان آموزی با آسیب شنوایی دوره متوسطه اول و تاثیر این درس بر پیشرفت دیگر دروس و تمرکز بر مهارت خواندن و نوشتن اشاره داشتند. در انتخاب رویکرد کتاب زبان آموزی باید واقع بینانه و بر اساس نیاز دبیران باشد.
مرتضی علیخانی معاون اداره استثنایی استان گفت: حقیقت این است که اگر معلمان احساس کنند محتوای کتاب برحجم کارشان افزوده، مسلما در مقابل تدریس آن مقاومت خواهند کرد اما اگر محتوای کتاب در راستای کتاب فارسی ونگارش باشد با استقبال آنها مواجهه خواهد شد.از این رو به کار گروه پیشنهاد کرد ، اقدام به تهیه لینک نظرسنجی رویکرد پیشنهادی کتاب زبان آموزی دوره متوسطه اول نمایند. تا از این طریق نظرات دبیران ادبیات فارسی در کل کشور را جمع آوری نموده و برحسب آن یک کتاب جامع و مفید زبان آموزی تهیه گردد.
در ادامه وی، گزارشی از روند فعالیت های مصوب شده در جلسات گذشته را با ارائه توضیحات تکمیلی در جلسه مطرح کردند.
در این جلسه، اعضای کارگروه زبان آموزی نیز برای شفاف شدن روند انتخاب و مشخص کردن سرفصل ها و رویکرد پیشنهادی کتاب زبان آموزی در دوره متوسطه اول از سوی استان ها به موارد مهمی اشاره داشتند.
نظر دهید