برگزاری دوره ضمن خدمت مجازی پروتکل خواندن و املا در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران
دوره ضمن خدمت پروتکل خواندن و املا در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران، از روز سه شنبه مورخ 14 بهمن ماه 99 تا روز یکشنبه 26 بهمن ماه 99 دوره آموزشی ضمن خدمت پروتکل خواندن و املا به مدت 32 ساعت در بستر اسکای روم، برای تمامی نیروهای شاغل در مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان برگزار شد.
دکتر دژن رئیس اداره آموزش پرورش استثنایی گفت: هدف از برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت پروتکل خواندن و املا، کسب مهارت در خواندن به عنوان یکی از مهم ترین هدف های نظام آموزش و پرورش در تمامی کشورها تعیین شده است. مشکلاتی در یادگیری این مهارت می تواند مانع بسیاری از موفقیت های تحصیلی و شغلی شود و با پیامدهای منفی گوناگونی همچون سلامت روانی، بیکاری و ارتکاب جرم همراه گردد.
وی افزود: در عصر حاضر مهارت خواندن یکی از ضرورتی ترین مهارت ها برای موفقیت در شایستگی افراد به حساب می آید. تحصیل در زندگی عملی هر فردی در مدرسه با خواندن شروع می شود و چنانچه دانش آموزی با مشکل مواجه شود ادامه فعالیت علمی و پیشرفت تحصیلی وی تقریبا ناممکن خواهد بود. این دوره آموزشی با هدف توانمند سازی آموزگاران مراکز مشکلات ویژه یادگیری در جهت کمک به دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری در زمینه خواندن و املا و خانواده های آنها برگزار شد.
دکتر علیخانی معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران گفت: املا به عنوان یکی از شکل های بیان نوشتاری در کنار شکل های دیگر بیان نوشتاری (دست خط و انشا) یکی از فرایندهای دشوار است به این دلیل که شکل نوشتاری زبان الگوی متناقضی دارد و هیچ تشابه حرف به حرف بین صداهای گفتاری با شکل نوشتاری آن وجود ندارد بنابراین املای کلمات حتی برای کسانی که دچار ناتوانی های یادگیری نیستند، تکلیف ساده ای نیست. شناسایی به هنگام کودکان با مشکلات یادگیری پیش از این که آنها را از سایر همسالانشان عقب بیندازد و دریافت مداخله های اثربخش، آموزشی و توانبخشی برای این گروه اهمیت ویژه ای دارد.
نظر دهید