رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد :
برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی، با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در رشته های فوتسال، آمادگی جسمانی ودوومیدانی با شرکت 85نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر برگزیده دوره های تحصیلی متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و کار دانش خاص دوره دوم برگزار میشود.
محمدی گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برای دانش آموزان دارای آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی و سندروم داون در رشته های فوتسال ، آمادگی جسمانی ودوومیدانی ازتاریخ 25 تا 27 اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهرستان مریوان برگزار می شود.
وی افزود: تیم های ورزشی مدارس توکل ونوآوران(سنندج)، ادیب وستاره(مریوان)، شفاء(قروه)، تربیت(بانه)، سپیده(بیجار)، شهید رجایی(سقز)، احیاء(دهگلان) وبعثت (کامیاران) در این رقابت ها حضور دارند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با مهم برشمردن ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیاز ویژه، عنوان کرد: از این تعداد شرکت کننده 15 نفر دختر و 70 نفر پسر هستند که از 10 مدرسه و هنرستان استثنایی از 8 شهرستان برای شرکت در این مسابقات برگزیده شدهاند.
محمدی با بیان اینکه در هدف های کلان سند تحول بنیادین آموزش وپرورش افزایش مشارکت واثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
وی با تاکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانشآموزان با نیازهای ویژه افزود: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روانی ناشی از معلولیت به آنها کمک میکند که مهارتهای زندگی را یاد گرفته به سطح جامعه بیایند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
محمدی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند؛ تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامه های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه می باشد و روشی برای تأمین سلامتی ، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است.