استان کردستان
برگزاری پویش تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی در کردستان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی خبرداد.
خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: به منظورتوسعهی فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری دربکارگیری علم وفن آوریهای جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری وتوانمندسازی حرفهای معلمان پایه سوم وچهارم دوره ابتدایی این پویشدر سه مرحله برگزار میشود.
رنجبربا بیان اینکه مخاطبین این پویش معلمان دوره ابتدایی میباشند، افزود: واحدهای آموزشی وپرورشی ابتدایی استان حداکثر تا ۲۹ مرداد ماه ۹۹ (۳۰ درصد اول کتاب علوم)، ۲۰ آبان ۹۹ (۳۵ درصد دوم کتاب علوم) وتا ۲۰ دی ۹۹ (۳۵ درصد پایانی کتاب علوم) فرصت دارند تا آثار گردآوری شدهدرقالب فیلم کوتاه، کلیپ، موشن گرافی، پادکست، سخن نگاشت، اینفوگرافی را به دبیرخانه استانی این پویش واقع درواحد آموزش آموزش وپرورش استثنایی استان ارسال نمایند.
رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است تصریح کرد: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.
او گفت:این پویش با هدف ایجاد فرصتهای برابر آموزشی، ارتقای کمی وکیفی دانش، نگرش، مهارت وایجاد رقابت در زمینه توسعه وتعمیق تجربیات علمی معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی برگزار میشود.
رییس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.
رنجبر اظهار کرد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری وفرآیند تعلیم وتربیت ادامه یابد.
رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روشهای رفتاری میباشد، افزود: نظریه ها، دید گاه ها، ماهیت وروشهای تدریس متفاوت بوده وبر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده ویاد گیرنده تأثیر دارد.