• انتشار: 1399/03/22 - 15:50
  • تعداد بازدید: 684
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کردستان

تحصیل هشت هزار و 700 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: هشت هزار و 700 دانش آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی جاری در مدارس با نیازهای ویژه وعادی استان به تحصیل پرداختند.

2991.mp3 تحصیل هشت هزار و 700 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان صبح امروز در بازدید از حوزه امتحانی دانش آموزان دارای آسیب شنوایی متوسطه دوره اول مدرسه استثنایی توکل سنندج اظهار کرد: رعایت دستور العمل ها و اجرای کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اولویت اصلی در برگزاری امتحانات نهایی است.


رنجبر گفت: حوزه‌های امتحانی پیش از ورود دانش آموزان و بعد از برگزاری امتحانات، ضدعفونی می شود و تمامی دانش‌آموزان با به همراه داشتن ماسک و ارزیابی دمای بدن با تب سنج و رعایت فاصله اجتماعی در جلسه امتحان حضور  پیدا می کنند.


وی تصریح کرد: تلاش ما در آموزش وپرورش استثنایی استان حفظ سلامت، ایجاد محیطی سالم و آرام برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان است تا با کمترین استرس و فشار روانی سال تحصیلی خود را به اتمام برسانند.


رنجبر گفت: در سال تحصیلی جاری 1380 نفردانش آموز در 88 مدرسه ومرکزمستقل وکددار با نیازهای ویژه استان به تحصیل پردازند.


وی افزود:همچنین 485 نفردانش آموز تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی ، 856 نفرنوآموز دیرآموز دردوره پیش دبستانی، 4600 نفردانش آموز دیرآموز در پایه های اول تا سوم و 1450 نفردانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری درپایه های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی ازخدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان استفاده کردند.


وی در ادامه گفت: فضای مناسب، برخورد عاطفی ومحبت آمیز با دانش آموزان با نیازهای ویژه ،حفظ آرامش وپرهیز از شتابزدگی، رعایت بهداشت ونظافت محل آزمون، جلوگیری از ایجاد سروصدای اضافی و کنترل رفت وآمد در حوزه های امتحانی باید مورد توجه قرارگیرد .


رنجبراظهار داشت: خصلت عمده ارزشیابی سازنده در پویایی و گستردگی آن است تا بتوان تصویری از تمامیت شخصیت دانش آموز ارائه ودر جهت رشد، ارتقا وبالندگی آنان گامی مؤثر برداشت .


وی خاطر نشان کرد : دانش آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه های اجتماعی وآینده سازان یک جامعه محسوب می شوند به همین جهت شناسایی ،پیشگیری ،مداخله بهنگام ،هدایت وکمک به بهبود کیفی آموزش آنان وارائه توصیه های مناسب به خانواده ها ازاهمیت بالایی برخورداراست .


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2991
کلمات کلیدی