با حضور رییس آموزش وپرورش استثنایی لرستان
جلسه تبیین دستورالعمل اجرایی رتبه بندی معلمان برگزار شد
باحضور رییس وکارشناسان اداره ،مدیران مدارس استثنایی ومراکز مشکلات ویژه یادگیری استان لرستان،جلسه تبیین دستورالعمل اجرایی رتبه بندی فرهنگیان به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در تببین دستورالعمل اجرایی رتبه بندی معلمان ، هدف از رتبه بندی معلمان را اصلاح نظام پرداخت و ارتقاء نظام تعلیم و تربیت و توجه به شأن و جایگاه معلمان دانست.
اسماعیلی مبنای اصلی در رتبه بندی را مدرسه محوری مورد نظر سند تحول بنیادین،شامل مدیر و ارکان مدرسه دانست : که بر همین اساس کادر مدرسه و معلمان شاغل درمدرسه توسط مدیرارزیابی وامتیاز دهی می شوند و مدیران مدارس توسط هیئت ممیزی های ادارات ارزیابی خواهند شد.
وی تاکید کرد : تایید مدارک معلمان وکادر مدرسه توسط مدیر انجام می شود و مستندات مورد نیاز قانون رتبه بندی درمدرسه نگهداری و بایگانی خواهند شد و لازم است معلمان مستندات و مدارک خود جهت استفاده از مزایای این قانون را ، تا تاریخ 31/6/1400 آماده کنند .
مدیرآموزش وپرور ش استثنایی استان اذعان داشت : اعتماد به مدیر وارکان مدرسه درقانون رتبه بندی وجوددارد، مرحله استقراری عنی قرار گرفتن افراد در رتبه های 5گانه که مطابق آیین نامه فعلی توسط مدرسه مستند سازی وتوسط هیات های ممیزی مستقردرادارات تایید واجرایی می شود اما برای مرحله تطبیق که بعداز هر 5سال با هدف ارتقا رتبه پیش بینی شده است و انتظار می رود ارتقا کیفیت آموزشی مورد نظر قانون برنامه ،ونیز سند تحول بنیادین را به دنبال داشته باشد اتفاق می افتد.
اسماعیلی با اشاره به مدارک مورد نیاز رتبه بندی فرهنگیان گفت: دورههای ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دورههای ضمن خدمت، عضویت در کارگروهها، پژوهشهای معلمان، تهیه نرمافزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرآیند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنوارهها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامهها، نیروهای دارای ساعت موظف بیش از 24 ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیروهای فرهنگی و ورزشی جزو شاخصهای رتبهبندی معلمان است که پیش بینی میشود انتظارات معلمان در رتبه هایی که انتظار داشتند را بر آورده کند.
این مقام مسئول افزود : بر اساس آخرین تغییرات در دستورالعمل اجرایی رتبه بندی معلمان، بسیاری از نگرانی ها و دغدغه های معلمان برطرف و با اجرای این دستورالعمل تمامی همکاران به تناسب از مزایای اجرای رتبه بندی برخوردار خواهند شد و احراز رتبه های مختلف بر خلاف آنچه در فضای مجازی تبلیغ می شود، برای اکثر همکاران بر اساس تجربه، مدرک تحصیلی و دیگر صلاحیت های عمومی و تخصصی قابل دسترسی است و همکاران از این بابت نباید نگرانی ای داشته باشند.
وی درپایان با اشاره به تفاوت قانون فعلی با لایحه پیشنهادی گف : در بودجه 1400 توجه به نیروهای اداری ٰکادر توانبخشی وگروه های مختلف شاغل به تدریس در مدارس استثنایی نشده بود و تامین اعتبار، منوط به فروش اموال مازاد دولتی شده بود که در قانون بودجه 1401ضمن تعریف منابع معتبر و پایدار برای این موضوع کادر اداری و نیروهای توانبخشی استثنایی و معلمان سخت کوش عرصه تعلیم وتربیت استثنایی نیز دیده شده است.
نظر دهید