البرز
جلسه ستاد برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در البرز آغاز بکار کرد.
جلسه ستاد هماهنگی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان سال تحصیلی 99-1400روز شنبه 99/3/24 با حضور معاونین اداره کل ،معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ،معاون فرهنگی اجتماعی استانداری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز ، کشاورز رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز دراین جلسه گفت: با در نظر گرفتن شرایط خاص فعلی و شیوع ویروس کرونا ،نوبت گیری به صورت سامانه ای از تاریخ 15 تیرماه 99 آغاز و شروع به کار پایگاه های سنجش از اول مرداد ماه می باشد و همچنین تعداد پایگاههای سنجش استان از 22 پایگاه سال گذشته به 39 پایگاه افزایش یافته است و تامین اقلام بهداشتی ، شوینده و ضدعفونی کردن پایگاه وحفظ فاصله حضور مراجعین در دستور کار قرار گرفت.
ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش در راستای برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع رسانی(با ظرفیت صدا سیما ،سازمان سیما منظر شهرداری) تامین و آموزش نیروی انسانی ، امکانات و تسهیلات مورد نیاز ، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان تشکیل گردید .
عباس کشاورز از نظارت دقیق بر روند فعالیت پایگاه ها ، تبادل اطلاعات وفراهم نمودن تسهیلات لازم جهت بازدید اعضای ستاد کشوری سنجش از پایگاه های تحت پوشش بعنوان دیگر اهداف فعال شدن ستاد هماهنگی اجرای سنجش در البرز یاد کرد.
کشاورز یاد آور شد: برای نیروی انسانی مجری این طرح مهم در البرز، یک دوره آموزشی - تخصصی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان در حال اجرا می باشد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیاز به مشارکت نزدیک آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی در البرز دارد ، خاطر نشان کرد: خانواده ها نیز با مراجعه به موقع به پایگاه های سنجش فعال در استان می توانند در اجرای موفقیت آمیز این طرح مهم نقش آفرینی کنند.
الهویی،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: اجرای این طرح مهم در فرآیند تعلیم و تربیت نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد دارد تا بستر مناسب از نظر کمی و کیفی برای سنجش نوآموزان در این استان هموارتر شود.
وی تصریح کرد: همکاری تمامی عوامل اجرائی و نیز روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان با اداره استثنایی در اجرای دقیق و برنامه ریزی شده سنجش ، برای رسیدن به هدفگذاری مورد نظرمورد تاکید می باشد.