دکتر کاظمی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از سازمان آموزشوپرورش استثنایی گفت:
حوزه آموزشوپرورش استثنایی یکی از بارزترین مصداق های عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر کاظمی وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه 7 آبان ماه به همراه دکتر بحری زاده مدیرکل حوزه وزارتی و آقای ابوی ثانی دستیار ویژه وزیر آموزش و پرورش از سازمان آموزش و پرورش استثنایی بازدید نمودن و با همکاران این سازمان دیدار و گفتگو داشتند.
در این جلسه که با حضور دکتر کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، دکتر قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مدیران و همکاران سازمان آموزشوپرورش استثنایی برگزار شد، موضوعات کلیدی مرتبط با آموزشوپرورش دانشآموزان استثنایی مورد بررسی قرار گرفت. وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت توزیع نیروی انسانی و نیاز به رویکرد میدانی در تحلیل مسائل، گفت: «سازمان آموزشوپرورش استثنایی بهعنوان متفاوتترین بخش آموزشوپرورش، نقشی کلیدی در تحقق عدالت آموزشی دارد.»
در ادامه دکتر قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در صحبت های خود تعبیر خود از آموزشوپرورش استثنایی را اینگونه توصیف کرد: "تعامل، تخصص و تعاطف" و با اشاره به چالشهای موجود در سازمان افزود: «اعتبارات ما در بودجه وزارت آموزش و پرورش به اندازه کافی نیست و ساختار فعلی ادارات استان ها نیاز به بازنگری دارد.» او همچنین بر اهمیت رهنمودهای وزیر و هیئت اندیشهورز بهعنوان چراغ راه سازمان تأکید کرد.
دکتر کاظمی در این نشست با تأکید بر لزوم اخلاص در گفتار و عمل، اظهار داشت: «حوزه آموزشوپرورش استثنایی بارزترین مصداق عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای ما اهمیت ویژهای دارد.» او افزود: «هر دانشآموز استثنایی حداقل پنج برابر دانشآموز عادی هزینه دارد، و خدمت به این دانشآموزان هم ارزشمند و هم لذتبخش است.»
وزیر در ادامه بر ضرورت طراحی نقشه راه برای پیشبرد اهداف درونسازمانی و برونسازمانی تاکید کرد و گفت: «باید در حوزه فناوری، منابع انسانی، و معیشت همکاران و دیگر موضوعات، مسیر رشد و ارتقا را فراهم کنیم.» وی همچنین خواستار تغییر الگوهای خدمترسانی به دانشآموزان استثنایی، اولویتبندی مسائل و تدوین برنامهای جامع برای آینده سازمان شد.
دکتر کاظمی در بخش پایانی سخنان خود بر استخراج شاخصهای کلیدی آموزشوپرورش استثنایی بر اساس برنامه هفتم توسعه و سند تحول بنیادین تأکید کرد تا با اولویتبندی دقیق، نقشه راهی مؤثر برای چهار سال آینده این حوزه تدوین شود.
در این نشست، معاونان و مدیران سازمان نیز به بررسی چالشهای موجود و راهکارهای حوزههای خود پرداختند. پس از پایان جلسه، وزیر آموزش و پرورش به همراه دکتر قاسمی از مرکز سرور سازمان و چاپخانه کتب بریل بازدید کرده و ضمن دیدار با تیم جوان مهندسین نرمافزار سامانه سیرت ۲، در جریان اقدامات و کارکردهای اساسی این سامانه قرار گرفتند.
نظر دهید