دومین جلسه مدیران مدارس پیش دبستانی ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم آسیب دیده شنوایی خراسان رضوی برگزار شد
دومین جلسه مدیران مدارس پیش دبستانی ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم آسیب دیده شنوایی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با هدف ارئه گزارش عملکرد و بررسی برنامه عملیاتی مدارس با تاکید برآموزش و پرورش تمام ساحتی و اجرای بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.
5621.mp3
دومین جلسه مدیران مدارس پیش دبستانی ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم آسیب دیده شنوایی خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های بسته های تحولی از جمله "نهضت مشارکت افزایی ، توانمندسازی مدیران و معلمان در شناسایی، هدایت و بهره برداری از ظرفیت ها و امکاات متنوع یادگیری " همچنین برنامه "مشارکت در طراحی، ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشــی با نیازهـای ویژه و تفاوت های جنسیتی و سنی دانش آموزان" ، اجرای برنامه "مداخلات بهنگام " و جذب و شناسایی نوآموزان و دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در دوره پیش دبستانی ،کمیته توسعه مدیریت آموزش و پرورش استثنایی با حضور مهدی قاسمی پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی و با حضور مدیران مراکز آموزشی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم آسیب دیده شنوایی در سطح استان و نماینده اولیا ومربیان ونمایندگان مدیران مقطع متوسطه در مرکز آموزشی سوم شعبان یک برگزار گردید.
در ابتدای جلسه مهدی قاسمی پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ضمن معرفی سیاست های آموزشی، پرورشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، چرخشهای تحولی در سازمان و ضرورت برنامه مداری جهت بهبود مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی نمودن برنامه های ابلاغی سازمان استثنایی کشور، تاکید کرد: برنامه های عملیاتی مدارس در راستای اهداف و سیاستهای سازمان استثنایی کشور و کسب مهارتهای لازم برای دانش آموزان باشد.
وی ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت های موثر مدیران مدارس گروه آسیب دیده شنوایی و به ویژه مدیر مرکز آموزشی سوم شعبان یک از ابتدای سال تحصیلی و تمهید جلسه کمیته توسعه مدیریت در این مرکز آموزشی ، ابراز امیدواری کرد که با جذب و شناسایی بیشتر دانش آموزان و نوآموزان آسیب دیده شنوایی که در مداخلات بهنگام تاثیر بسزایی دارد وایجاد پیوستگی دوره های تحصیلی این گروه با تجمیع دو کارشناسی پیش دبستانی و ابتدایی و متوسطه آسیب دیده شنوایی به صورت تمام ساحتی و درراستای سیاست های سازمانی قدمهای موثری برای دانش آموزان و نیروهای مدارس آسیب دیده شنوایی برداشته شود.
در ادامه جلسه وکیلی کارشناس آموزش دانش آموزان آسیب دیده شنوایی استان با ارائه آماری از دانش آموزان آسیب دیده شنوایی که شامل دانش آموزان آسیب دیده شنوایی ،دومعلولیتی و تلفیقی-فراگیرمی شد به تشریح برنامه عملیاتی حوزه کارشناسی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی استان با تاکید بر تدوین برنامه عملیاتی در تمام مدارس ودوره های تحصیلی این گروه پرداخت .وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی مدارس متوسطه مبتنی بر " الگوی تعالی مدیریت آموزشگاهی" بیان کرد: جلسات مستمر مدیران این گروه در سال تحصیلی جاری با اهداف جذب و شناسایی نوآموزان و دانش آموزان، مداخلات بهنگام ، تولید محتوای واحد در حوزه آموزش به روش AVT ، آموزش نیروی انسانی ویژه روش AVT در سطح استان، توجه ویژه به هدایت دانش آموزان به تلفیقی-فراگیر و آموزشهای فراگیرسازی ویژه مدیران معاونان و کادر آموزشی مدارس پذیرا در راستای بسته تحولی مدرسه انطباقی و آیین نامه تلفیقی فراگیر مصوب شورای عالی آموزش و پرورش ، همچنین توسعه و تجهیز مراکز متوسطه دوره اول و هنرستان های کاردانش گروه آسیب دیده شنوایی برگزار خواهد شد.
در ادامه وحیدی مدیرمرکز آموزشی سوم شعبان یک به توضیح اقدامات صورت گرفته جهت بازپیرایی و تغییرات صورت گرفته پرداخت وسایر مدیران نیز به ارائه گزارش و طرح چالش های مدارس خود پرداختند که حوزه های مختلف در کمیته توسعه مدیریت نیز اقدام به پاسخگویی نمودند.
در پایان با حضور ریاست آموزش پرورش استثنایی استان ضمن تودیع ازخدمات بی شائبه آقایان کاتبی و سیدی مدیران پیشکسوت متوسطه آسیب دیده شنوایی قدردانی گردید و بازدیدی از خوابگاه دانش آموزی و سایر بخش های مرکز آموزشی سوم شعبان یک صورت گرفت.
نظر دهید