رویکرد آموزش و پرورش استثنایی، رویکرد مهارتی است و هدف غایی فراهم نمودن بازار کار و مهارت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، صبح امروز دوشنبه ۸ خرداد شورای راهبردی معاونین اداره کل با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای شورای معاونین، بهاره عباسی؛ سرپرست آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، معاونین و کارشناس مسئولان این اداره در سالن اجتماعات اداره استثنایی شهر تهران برگزار شد.
در این نشست کریمیان ضمن تقدیر از زحمات شهناز کریمی رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی و آرزوی توفیق و موفقیت برای بهاره عباسی، سرپرست آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار کرد: ما مکلف خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران هستیم، آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از اولویت های ما در اداره کل است و هیچ فاصله ای بین آموزش و پرورش عادی و استثنایی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، باید تعامل بیشتری با اداره کل و مناطق ۱۹ گانه پایتخت داشته باشد افزود: آموزش و پرورش استثنایی یک حوزه تخصصی است و ما غافل از این موضوع نیستیم.
کریمیان خطاب به همکاران اظهار کرد: میان آموزش و پرورش استثنایی و مناطق تفاوتی نیست و این اداره به عنوان یک منطقه در سطح شهر تهران در همه برنامه های کاری و تخصصی مد نظر باشد.
وی کمک به حوزه سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس را از اهم وظایف معاونین دانست و ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش استثنایی، رویکرد مهارتی است و هدف غایی فراهم نمودن بازار کار و مهارت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است، که این مهم جز با همکاری و تعامل محقق نخواهد شد.
در ادامه سرپرست و معاونین اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گزارشی از فعالیت های آموزشی و پرورشی ارائه و در پایان این جلسه در خصوص توسعه خدمات ورزشی، پرورشی و فنی حرفه ای به کودکان با نیازهای ویژه، بازدید معاونین اداره کل و روسای مناطق از پایگاه های سنجش در سطح شهر تهران، معرفی رابطین (معاونین ادارات مناطق) زیر نظر معاونت ابتدایی اداره کل جهت افزایش همکاری با اداره استثنایی تصمیم گیری، بحث و تبادل نظر شد
نظر دهید