• انتشار: 1399/04/05 - 20:52
  • تعداد بازدید: 1216
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
از سوی معاون وزیر دستاوردهای سفر به استان قم تشریح شد؛

ساخت و اتمام دو مدرسه استثنایی، ۳ اتاق بازی ، ۳ سالن ورزشی درون مدرسه ای و ۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در جمع خبرنگاران دستاوردهای سفر به استان قم را تشریح کرد

3127.mp3 ساخت و اتمام دو مدرسه استثنایی، ۳ اتاق بازی ، ۳ سالن ورزشی درون مدرسه ای و ۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری

 


دکتر سید جواد حسینی ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: با حضور در شورای  معاونین آموزش و پرورش قم و روسای مدارس استثنایی این استان مبانی نظری و برنامه های سال جاری آموزش و پرورش استثنایی تشریح کردم.


وی با بیان اینکه جامعه دوستدار انسان جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول است افزود: رسیدن به جامعه دوست دار انسان از طریق آموزش و پرورش دوست دار انسان امکان پذیر است و نظام آموزش و پرورشی که بتواند به کناب، کودک و معلولین توجه نماید زمینه ایجاد جامعه دوستدار انسان را فراهم می سازد.


وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان قم در جوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه( س) کار تعلیم و تربیت دانش آموزان با نگاه به چنین آموزه ای را بر عهده دارد.


حسینی با ارائه آماری از وضعیت آموزش و پرورش استثنایی استان قم اظهار داشت: ۴ هزار و ۶۳۵ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۴۷ مدرسه خاص استثنایی و ۳۰۲ مدرسه پذیرا در استان قم مشغول به تحصیل هستند و در این استان ۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز فعالیت دارد.


معاون وزیر با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی اولویت دار با مبنای نظری خاص طراحی شده است اظهار داشت:  بسته تحولی «مدرسه انطباقی» مبتنی بر سه نظریه پذیرش تفاوت های فردی، نگاه دارایی محور و نظریه امتداد طراحی شده است .


وی افزود: همچنین تدوین این بسته مبتنی بر آموزه های سند تحول بنیادین شامل بند ۲ از راهکارهای سند تحول بنیادین مبتنی بر یکپارچه سازی فرایند تعلیم و تربیت، بند ۲ از هدف های کلان مبتنی بر گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و راهکار ۷-۵ هدف های عملیاتی مبانی۵ بر انعطاف پذیری تعلیم و تربیت می باشد‌.


معاون وزیر بسته تحولی دیگر را بسته «مداخلات بهنگام طلایی» دانست و افزود: تدوین این بسته مبتنی بر نظریه عدالت آموزشی است که شناسایی همه دانش آموزان با نیاز ویژه، پوشش آنها و مداخلات بهنگام و استاندارد را هدف‌گذاری کرده است.


وی افزود: بسته تحولی توسعه مشارکت ها مبتنی بر نظریه مدیریت مشارکتی است و توسعه مشارکت ها در همه ابعاد، کاهش تمرکز از نظام متثلب و متمرکز آموزش و پرورش و اجتماعی شدن سازمان را نشانه گرفته است.


معاون وزیر در بخش دیگری از این مصاحبه به برنامه ها و دستاوردهای سفر به استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای سفر از مجموعه فرهنگی،آموزشی، درمانی و ورزشی «ایمان» بازدید نمودم که این مجموعه در نوع خود از حیث کاربری منحصر. به فرد می باشد


وی افزود: در یک طبقه این مجموعه امکانات فرهنگی، در یک طبقه با ۱۲ کلاس مدرسه استثنایی با رویکرد مهارتی، در یک طبقه امکانات ورزشی و در طبقه دیگر نیز امکانات توانبخشی و درمانی در نظر گرفته شده است که تاکنون برای ساخت آن ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است و آموزش و پرورش استثنایی تجهیز امکانات تخصصی این مجموعه را بر عهده می گیرد.


وی با بیان اینکه بازدید از مدرسه استثنایی در حال ساخت ادب از دیگر برنامه های سفر به استان قم بود افزود: این مدرسه ۹ کلاسه در سه طبقه برای دانش آموزان استثنایی در حال ساخت است و با هماهنگی بعمل آمده با خیر با اعتباری بالای ۱۰‌میلیارد ریال مجموعه به اتمام خواهد رسید.


 حسینی افزود: بازدید از مجموعه سه طبقه کانون و باشگاه بازنشستگان شهر قم از دیگر برنامه های این سفر بود و قول مساعدت برای تجهیز سالن اجتماعات این مجموعه داده شد.


معاون وزیر افتتاح آزمایشگاه بزرگ مدرسه ماندگار امام صادق( ع) و بازدید از حوزه امتحان نهایی این مدرسه را از دیگر برنامه های سفر دانست و افزود: با توجه به  عدم وجود مدرسه استثنایی در منطقه پردیسان قم که پتانسیل افزایش جمعیت تا ۵۰۰ هزار نفر را دارد و از طریق هماهنگی با خیرین در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع بزودی کار ساخت مدرسه استثنایی آغاز خواهد شد.


وی افزود: در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان قم نیز قول ساخت ۳ اتاق بازی، ۳ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای، تاسیس ۵ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و تخصیص یک میلیارد ریال جهت به روز رسانی تجهیزات مدارس استثنایی داده شد.


 


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3127
کلمات کلیدی