رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان:
شاخص "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان" در استان کرمان در دولت "تدبیر و امید" رشد قابل توجهی داشته است
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: شاخص "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان" در استان کرمان از حدود 75 درصد به 99.6 درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.
وی با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه را با کیفیت مطلوبی انجام داده، گفت: ارائه خدمات توانبخشی داخل و خارج از مدرسه، توسعه استفاده از بسترهای نرم افزاری و رویکردهای نوین در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، توسعه آموزش های تلفیقی – فراگیر و توسعه مناسب سازی محیطی و فرهنگی برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید بوده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به ایجاد استودیوی تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: آموزش معلمان برای تولید محتوای الکترونیکی، تولید صدها ساعت برنامه آموزشی محتوای الکترونیکی اعم از آموزشی، پرورشی و توانبخشی، تهیه و توزیع حدود 1200 دستگاه تبلت، گوشی هوشمند و لپ تاپ برای استفاده دانش آموزان و راه اندازی پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در شبکه شاد از اصلی ترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم جدید کرونا بوده است.
صفوی اظهار داشت: سه بسته تحولی "مدرسه انطباقی"، "مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها" و "کاهش تمرکز و اجتماعی شدن" در مجموع با ۸ برنامه و ۳۶ فعالیت تدوین و اجرایی شده و بیش از 50 درصد تحقق یافته است.
وی پیگیری و افزایش حقوق فرهنگیان، به روز رسانی دیون و معوقات آموزش و پرورش، افزایش بودجه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ارائه خدمات حمایتی، تجهیزات آموزشی و توانبخشی، بازسازی مدارس خشت و گلی، برچیدن سیستم های گرمایشی ناایمن و تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی شوفاژ، توسعه اماکن ورزشی و افزایش سرانه دانش آموزی مدارس را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی وزیر فعلی آموزش و پرورش دانست.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی همچنین به کشف استعداد ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه و راه یابی دو دانش آموز دختر نابینا به تیم ملی گلبال و یک دانش آموز کم توان ذهنی برای تیم دو و میدانی 400 متر اشاره کرد و افزود: راهیابی 16 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه رشته ادبیات و علوم انسانی به رشته های برتر دانشگاه های دولتی، کسب رتبه دوم کشوری در شاخص های اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی، کسب رتبه برتر کشوری شورای آموزش و پرورش، کسب 27 رتبه برتر دانش آموزی در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه و کسب 3 رتبه برتر کشوری توسط همکاران فرهنگی در مسابقات قرآن، عترت فرهنگیان از جمله موفقیت های کسب شده در آموزش و پرورش استثنایی است.
نظر دهید