• انتشار: 1400/08/22 - 10:34
  • تعداد بازدید: 1075
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خبر داد:

ششمین مرحله توزیع تبلت دانش آموزی ویژه دانش آموزان تلفیقی فراگیر

در ادامه جلسات کارگروه فراگیرسازی استان، جلسه ای با هدف توزیع تبلت به دانش آموزان تلفیقی –فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با حضور ریاست آموزش و پررش استثنایی استان، کارشناس مسئولان، کارشناسان حوزه های مختلف، جمعی از مدیران مدارس پشتیبان و نمایندگانی از اولیا و دانش آموزان برگزار گردید.

5375.mp3 ششمین مرحله توزیع تبلت دانش آموزی ویژه دانش آموزان تلفیقی فراگیر

به گزارش روابط عمومی  و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، در این جلسه رییس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا، بزرگترین اختلال را در تاریخ آموزش ایجاد کرده است و این بحران به نابرابری‌های تحصیلی دامن زد  چراکه تدریس در شرایط شیوع کووید ۱۹ به شکل مجازی  و به کارگیری ابزارهای خاص باعث شد دانش‌آموزان بانیازهای ویژه این محدودیت‌ها را بیشتر لمس نمایند. 

قاسمی پور گفت: از این رو در جهت ایجاد عدالت آموزشی و هم چنین  ارتفا کیفیت آموزشی  امروز باید شاهد توزیع تبلت به دانش آموزان تلفیقی فراگیر نیز می باشیم و این نشان می دهد که نگاه آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان تلفیقی فراگیر نگاه حمایتگرانه  است.

وی موضوع  تلفیقی فراگیر را یک‌ بحث گسترده و عام دانست  که تمام این رسالت صرفا بر عهده امورش و پرورش استثنایی نیست چرا که دامنه نیازها گسترده می باشد اما منابع ‌، امکانات و  اختیارات آموزش و پرورش استثنایی بسیار محدود.

قاسمی پور بیان داشت: جامعه متعالی جامعه ای است که که همه افراد آن جامعه  با‌هم برابر باشند و از امکانات آن به صورت برابر استفاده نمایند لذا هر یک از ما باید سفیر ایجاد تغییر باور در افکار عموم باشیم .

وی با اشاره به اینکه برنامه های حوزه فراگیرسازی باید با حضور ادارات آموزش و پرورش عادی شکل گیرد، افزود :در چند سال اخیر تمهیدات خوبی اتفاق افتاده است. ازجمله بازسازی و بهسازی میدان راه آهن مشهد و یا راه اندازی ۱۳۰۰ اتوبوس مناسب سازی شده  در تهران که این نشان دهنده فرهنگ سازی و‌ آگاهی بخشی در جامعه است.

قاسمی‌پور گفت: اگر اولیا در کنار مجموعه آموزش و پرورش استثنایی باشند بسیاری از مشکلات تسهیل خواهد شد و نباید صرفا به مدارس پشتیبان و اموزش و پرورش استثنایی متکی بود چرا که مشارکت و‌همکاری  ادارات آموزش و پرورش عادی، شهرداری، فرمانداری و سایر ارگان های دولتی جهت رفع مشکلات لازم و ضروری است.

 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5375
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید