• انتشار: 1403/05/25 - 09:51
  • تعداد بازدید: 124
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

طرح آموزش یک مهارت در مدارس استثنایی کردستان اجرا می شود

محمدی از آغاز اجرایی طرح آموزش یک مهارت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استان از تابستان جاری خبر داد.

9565.mp3 طرح آموزش یک مهارت در مدارس استثنایی کردستان اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی، با مهم برشمردن ارتقای دانش های مهارتی روزآمد وتنوع بخشی به شیوه های مهارت افزایی کارآمد برای ورود دانش آموزان با نیازهای ویژه به عرصه شغلی وبازار کار، اظهار کرد: درراستای عملیاتی نمودن راهکار6-1 سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اجرای طرح «آموزش یک مهارت» درمدارس استثنایی دوره اول متوسطه پیش حرفه ای ازتابستان جاری آغاز می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: این طرح با اهداف توسعه وتقویت فرهنگ کار ومهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان، کسب شایستگی ها، توانمند سازی وارتقای سطح خودباوری اجرا می شود.

محمدی اضافه کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشورطراحی دوخت، سفال گری، سوزن دوزی سنتی، مستند سازی، طراحی دوخت، جست وجوی اطلاعات، کسب وکار، کار با چوب، خوراک، صنایع دستی، پرورش و نگهداری حیوانات، صنایع دستی برجسته کاری روی فلز مس وخدمات سلامت عناوین آموزشی پیشنهادی برای این طرح می باشند.

وی عنوان کرد: تابستان جاری و در اجرای مرحله اول این طرح دانش آموزان دوره اول متوسطه پیش حرفه ای در کارگاه های مدارس محل تحصیل ویا مراکز آموزش مهارتی در یک دوره 1 الی 10 روزه آموزش های لازم را در جلسات حضوری دریافت می کنند.

محمدی در ادامه گفت : اجرای مرحله دوم این طرح تحولی همزمان با آغاز سال تحصیلی واستفاده از ظرفیت برنامه درسی رسمی در بستر برنامه ویژه مدرسه(بوم) در اوقات برنامه غیررسمی و در روزهای پنج شنبه در مراکز آموزشی ادامه می یابد.

محمدی اضافه کرد: مدت زمان آموزش در پایان دوره متوسطه اول پیش حرفه ای 180 ساعت (برای هر پایه 60 ساعت است که منجر به صدور گواهی حضور می شود.

 .وی عنوان کرد: هدف ومأموریت اصلی آموزش دانش آموزان استثنایی صرفاً تحصیل وطی مدارج دانشگاهی نیست، بلکه هدف اصلی آموزش مهارت های زندگی وفراهم آوردن زمینه مناسب برای ورود آنها به زندگی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یاد آور شد پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی و اداره خانواده خود را داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، افزود: خودباوری و خوداتکایی از محوری ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد

 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 9565
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان