رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:
فعالیت 18 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در کردستان آغاز شد
محمدی گفت: براساس برنامهریزیهای انجام شده اوقات فراغت دانشآموزان با نیاز ویژه استان در 18 پایگاه و در قالب فعالیتها و کلاسهای تابستانی غنی سازی میشود.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی، در آیین افتتاحیه پایگاههای اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه استان که بصورت نمادین در مدارس گلها وتوحید در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیتهای تابستانی آموزش مهارتهای زندگی با تکیه بر شعار "تربیت بدون توقف؛ رشد وتعالی دانش آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی ومشارکت مردم" است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تابستان امسال ۱8 پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در کانون های پرورش فکری، سالنهای ورزشی و... دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاههای تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانشآموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه برنامههای تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامههای مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیتهای تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان است.
محمدی هدف از برنامههای تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیتهای ورزشی، فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی وآموزشی اعلام کرد و گفت: غنیسازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، فرصتهای بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.
محمدی با بیان اینکه کل جامعه بطور مستقیم یا غیر مستقیم تحت پوشش آموزش وپرورش می باشند وهر تغییری در آموزش وپرورش کل جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد، تصریح کرد: گستره آموزش وپرورش به وسعت ودامنه جامعه است.
وی افزود: آموزش وپرورس استثنایی تخصصی ترین بخش آموزش وپرورش است و تامین نیروی متخصص وکار در آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با آموزش و پرورش عادی دشوارتر است.
رییس آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه اصلی ترین رسالت آموزش وپرورش تربیت جوانب مختلف علمی، اجتماعی، اخلاقی و... است، عنوان کرد: با آموزش وپرورش رسمی نمی توان اهداف حوزه استثنایی را محقق نمود.
محمدی کار فعالان نهاد تعلیم وتربیت را مربی تربیتی بودن عنوان کرد وافزود: قاعدتاً کسی که مربی است باید راه را بهتر وبیشتر بلد باشد.
وی در ادامه گفت: کار اصلی آموزش وپرورش زمینه سازی برای تربیت است تا از طریق آن کودکان را با هر استعداد، توانایی ومحدویت جذب کند.
رییس آموزش و پرورش استان در ارائه تعریفی از کیفیت گفت: کیفیت یک شاخص تجملی وتزئینی نیست بلکه در واقع یک حالت ویژه از نظام آموزشی است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات وفعالیت های ویژه ای است که آن فعالیت ها باید پاسخگویی نیازهای اجتماعی معین در زمان ومکان خاص باشد.
محمدی افزود: کیفیت بخشی حلقه مفقوده نظام آموزشی فعلی است وغنی سازی اوقات فراغت می تواند بهترین فرصت برای کیفیت بخشی باشد.
وی اطلاع رسانی و همفکری با اولیاء دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق ومنسجم درتمام فعالیت ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش وپرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه های فعالیت تابستانی اعلام کرد.
محمدی در پایان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاهها و سازمانهایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت امری فرابخشی است ومتولی این مهم همه جامعه می باشند.