معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور:
قرآن، عترت و نماز سه رکن اصلی در احیای امور تربیتی هستند
7448.mp3
قرآن، عترت و نماز سه رکن اصلی در احیای امور تربیتی هستند
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، دکتر طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور گفت: «خدا را شاکریم که توفیق داریم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسیالرضا و در کنار حافظان، قاریان و خادمان قرآن، عترت و نماز باشیم و توانستیم این محفل نورانی و انس با قرآن را در کنار دانش آموزان عزیز از سراسر کشور درک نماییم و انشالله از برکات و ثمرات این نشست بهره کافی را ببریم.»
وی با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات است گفت: اسباب و وسایل رسیدن به قله کمال و نزدیک شدن به ساحت قدسی در انسان به ودیعه نهاده شده و انسان برای طی کردن راه کمال نیازمند نوری است که بتواند او را هدایت کند و این نور الهی در قالب قرآن، عترت و نماز در اختیار بشر قرارگرفته است و با تمسک به این سه حقیقت است که میتوانیم این مسیر را طی طریق کنیم.
وی در ادامه افزود راه رسیدن بهمراتب بالای قرب الهی درک حقایق عالم هستی است و این درک محقق نمیشود مگر با زدودن زنگارها از وجود انسان و تمسک به اهلبیت، قرآن، عترت و نماز که ستون دین است.
دکتر طریفی حسینی اظهار داشت با تمسک به قرآن، عترت و اهلبیت و نماز است که میتوانیم بسیاری از استعدادهای خدادادی را شکوفا نماییم. لذا، غنی سازی برنامه ها و فعالیت های معطوف به این سه رکن، از برنامههای اصلی آموزشوپرورش است و تلاش کرده ایم با همگرایی و هماهنگی با معاونت پرورشی در حوزه قرآن و عترت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برنامههای غنی تربیتی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد مسابقات قرآن را فقط میدان رقابت در نظر نمیگیریم بلکه مسابقات قرآن یک میدان تربیتی و یک موقعیت عمیق یادگیری است که دانش آموزان با عشق و علاقه و انگیزه پای به این میدان یادگیری میگذارند و مفاهیم عمیق ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی را تجربه میکنند و این اثر ماندگار در قلبها میماند
وی با تاکید بر اینکه موقعیتهای یادگیری باید بهگونهای طراحی شود که دانش آموزان مشتاقانه درگیر موضوعات درسی شوند گفت: تلاش نمودیم مسابقات قرآن را جذابتر کنیم و گفتمان مهدوی و دعاخوانی را که به بخش مسابقات قرآن دانش آموزان عادی افزودهشده بود را نیز به مسابقات دانش آموزان با نیازهای ویژه اضافه کنیم.
معاون وزیر با اشاره به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادهای بالایی برخوردارند گفت این امر وظیفه ما را در آموزشوپرورش استثنایی سنگینتر میکند و تلاش ما این است که آنچه را که لایق دانش آموزان است فراهم کنیم و یکی از وظایف آموزشوپرورش بسترسازی برای کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در همه زمینهها ازجمله حوزههای قرآنی و دینی است.
نظر دهید