• انتشار: 1402/05/28 - 06:03
  • تعداد بازدید: 690
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

لازمه ی توسعه جوامع؛ توانمند سازی وتربیت نیروی انسانی ماهر

لازمه ی توسعه جوامع؛ آموزش وپروش، توانمندسازی وتربیت نیروی انسانی ماهر است.

7474.mp3 لازمه ی توسعه جوامع؛ توانمند سازی وتربیت نیروی انسانی ماهر

امروزه سازمان هایی پیشرو محسوب می شوند که به امر توسعه وآموزش منابع انسانی تأکید واهتمام دارند ودر فعالیت های آموزشی به دو اصل اثربخشی وکارآیی آموزش توجه دارند، آموزش یکی از صنعت های اصلی رشد و نیاز اصلی معلمان بویژه در عصر فناوری اطلاعات وارتباطات می باشد.

نفوذ تعلیم وتربیت معاصر با همراهی فن آوری های مفید را می توان ابزاری نیرومند برای ارتقاء کیفیت و کارایی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده وبه معلمان در بهبود فرآیند آموزش ویادگیری کمک می کند.

حرفه ای ترین عنصر آموزش وپرورش معلم است که باید سه ویژگی دانش لازم، تجربه کافی و روش مناسب را در برخورد، تأمین و برآورده کردن نیازهای ویژه دانش آموزان دارا باشد.

ارتقای مهارت تخصصی، کیفی سازی آموزش، باز آموزی ورشد حرفه ای معلمان، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت های برابر وافزایش مهارت های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار مهم وضروری است.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام خبر آغاز دوره های آموزشی توانمندسازی کارکنان آموزش وپرورش استثنایی استان با هدف ارتقای توانمندی، مهارت وبه روزآوری دانش معلمان گفت: این دوره ها در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج 25و 26 مرداد ماه جاری برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه دوره های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکردمعلمان برگزار می شود، مبانی واصول مدیریت براساس اسناد بالا دستی، آموزش رویکردهای الگوهای برتر یاددهی –یادگیری، رویکردهای نوین آموزش وپرورش وتوانبخشی دانش آموزان نابینا وناشنوا، مهارت های آموزش درس هنر و عروسکی  سازی، کارکرد بازی در تربیت بدنی و رفتار درمانی در کودکان استثنایی  را سرفصل های این دوره های توانمندسازی عنوان کرد.

محمدی افزود: معلمان درمقاطع وشرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره های آموزشی و درچارچوب نیازها طراحی ودر اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات  عمیقی که در مسائل  آموزشی وتربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات ونوآوری است.

محمدی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه ی آموزش وپرورش وتربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر وتدریس کا رآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش های تدریس خلاقانه تر، مهارت بکارگیری روش های جدید وفعال تدریس وارزیابی باشد واز روش های مختلف ارزشیابی استفاده کند؛ تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده وسطح یادگیری ومهارت را در آنان ارتقا می بخشد.

وی در پایان گفت: تربیت معلم را می توان از جمله حساسترین و مهم ترین مؤلفه های نظام های تعلیم و تربیت دانست؛ چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 7474
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید