دکتر طریفی حسینی در جلسه با مدیران مدارس استثنایی شیراز تاکید کرد:
لزوم طراحی رشته های جدید متناسب با نیاز مشاغل آینده برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مدارس استثنایی با مدارس عادی هیچ تفاوتی ندارند و باید بتوانند از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که برای سایر مدارس است، استفاده کنند
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و به نقل از استان فارس، دکتر حمید طریفی در جلسه با مدیران مدارس استثنایی شیراز اظهار کرد: برنامه هایی که برای دانش آموزان در مدارس عادی برای انجام مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت صورت می پذیرد باید برای دانش آموزان استثنایی نیز در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه کار بین بخشی، تعامل و ارتباط باید استمرار داشته باشد، تصریح کرد: باید همچنین ظرفیت های موجود در بخش های مختلف نیز احصاء و پیگیری شود.
دکتر طریفی حسینی افزود: نیم درصد از جمعیت دانش آموزی مربوط به مدارس استثنایی است که مسائل و مشکلات این مدارس لابلای ۹۹ و نیم درصد سایر مدارس مورد غفلت واقع شده است که باید بیشتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی همچنین اظهار داشت: باید رشته های جدید مورد نیاز مشاغل آینده برای دانش آموزان بانیازهای ویژه در هنرستانهای حرفه ای استثنایی کشور ایجاد شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان گفت: رویکرد ما تعلیم و تربیت چندساحتی، تنوع بخشی به محیط های یاددهی یادگیری و آموزش عملی مهارت های زندگی است.
نظر دهید