• انتشار: 1398/11/08 - 17:08
  • تعداد بازدید: 238
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی

مهم ترین شاخصه توسعه؛ سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت را مهم ترین شاخصه توسعه عنوان کرد و افزود: ما در زمینه سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت عقب تر از کشورهای توسعه یافته هستیم که نیازمند هزینه های انسانی و مالی قوی است.

2475.mp3 مهم ترین شاخصه توسعه؛ سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت است

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر سید جواد حسینی در در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و مازندران که در ساری برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در تمام دنیا واژه و مفهومی به اندازه توسعه بسامد و فرآوانی ندارد و دلیل آن این است که انسان تنها در قالب این مفهوم، به آمال و آرزوهای خود خواهد رسید.


وی تصریح کرد: اگر توسعه را سرچشمه آمال بشری بدانیم، آموزش و پرورش به ‌عنوان سازمان اصلی تحول، تنها نهاد و دستگاه توسعه آفرین است که می تواند در قالب مدرسه، توسعه را رقم بزند.


حسینی از مدرسه به عنوان جعبه سیاه جامعه و نهاد اساسی تحول آفرین یاد کرد و گفت: هر اتفاق خوب و یا بد که در جامعه رقم می‌خورد، ضمن اینکه کارگزار اصلی توسعه در مدرسه کسی جز معلم فکور نیست.


وی با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بالاتر و توسعه‌یافته‌تر از سطح معلمان خود نیست، افزود: بر همین اساس ما راهی نداریم جز اینکه معلمان خود را بعنوان کارگزاران فکور، توسعه و تعالی دهیم.


دکتر حسینی با بیان اینکه نقش منابع انسانی و کارگزاران در ارتقای سطح جامعه مهم است گفت: ما ۳۲ درصد سهم توسعه خودمان را به نیروی انسانی تخصیص دادیم، ولی کشور‌های توسعه یافته با اینکه ۷۰ درصدی هستند، هنوز خودشان را در این بخش عقب‌مانده می‌دانند.


او تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را سازمان اصلی تحول و توسعه بیان کرد و گفت: مدرسه جعبه سیاه جامعه است و برای رمزگشایی جامعه باید به مسائل مدرسه توجه کنیم، زیرا جامعه با توسعه مدرسه متحول می‌شود.


وی با بیان اینکه هنوز در تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش موفق نبودیم، گفت: سند تحول آموزش و پرورش همچنان پشت درب مدرسه ایستاده است درحالی که سند چند لایه دارد که لایه طرح و برنامه و عملیات از جمله آن است.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه افزود: برغم تنگناهای اقتصادی دولت و کشور ، بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال آینده رشد ۲۵ درصدی را تجربه خواهد کرد که در تاریخ این نهاد سابقه ندارد.


دکتر حسینی با اشاره به اینکه برکسی پوشیده نیست که کشور و دولت در چه شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد، افزود: خوشبختانه نگاه دولت به نظام تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان بسیار جدی و عملیاتی است.


وی با بیان اینکه هیچگاه دولت وزارت آموزش و پرورش را در اولویت دوم قرار نداده ، گفت: همواره در جلسات هیات دولت توجه به آموزش و پرورش و وضعیت فرهنگیان و دانش آموزان در اولویت قرار داشته و دارد.


 دکتر حسینی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آینده ، اظهار داشت: تاکنون هیچکدام از وعده های دولت در زمینه آموزش و پرورش به حاشیه نرفته و همه برنامه ها یا انجام شده و یا در دست انجام است.


معاون وزیر سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت را مهم ترین شاخصه توسعه عنوان کرد و افزود: ما در زمینه سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت عقب تر از کشورهای توسعه یافته هستیم که نیازمند هزینه های انسانی و مالی قوی است.


وی بزرگترین سرمایه نظام آموزشی کشور را نیروهای انسانی متعهد و بی منت عنوان کرد و گفت: باید کشور قدر این نیروها را بداند و برای شکوفایی استعداد و به پاس خدمات آنها توجه جدی داشته باشد.


وی همچنین بر استاندارسازی فضا و تجهیزات ورزشی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نیز تاکید کرد.


دکتر حسینی با اشاره به وجود ۳۹ مجموعه ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سطح کشور افزود: استان مازندران به همراه ۱۴ استان دیگر از این امکانات محروم هستند که به مرور این مجموعه‌ها برای استان‌های فاقد امکانات ایجاد می شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش کشور همچنین با بیان اینکه رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی، هدایت ورزش به سمت مدارس است از اجرای ۳ طرح درون مدرسه‌ای برای بهبود فضای ورزشی در کشور خبر داد.


حسینی افزود: مدارسی که از فضای مناسب برخوردار هستند و امکان ایجاد سالن‌های ورزشی به ابعاد ۲۰۰ متر را داشته باشند، قابلیت اجرایی در این طرح‌ را دارند.


وی همچنین، کارگاه‌های مهارتی و ساخت اتاق‌های بازی در درون مدرسه را از دیگر طرح‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در طرح آمایش سرزمینی مدارس استثنایی کشور، هنوز 210 مدرسه دیگر نیاز داریم تا سرانه آموزشی به 22 و نیم متر برسد افزود: نزدیک به 10 هزار دانش آموز استثنایی در 79 مدرسه مازندران مشغول به فعالیت هستند.


حسینی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان اوتیسمی در مازندران نیز گفت: امسال کلنگ ساخت یک مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسمی در مازندران به زمین زده می شود.


حسینی در پایان با بیان این که تغییر و تحول در همه نهادهای دولتی طبیعی است، تاکید کرد: همه بخش های درونی و بیرونی آموزش و پرورش باید در کنار مدیریت جدید با نگاه حرفه‌ای بایستند و از حاشیه سازی و حاشیه رانی ها فاصله بگیرند.


گفتنی است: در این مراسم عسکری نیکزاد مدیر سابق آموزش و پرورش تکریم و علیرضا سعدی‌پور به عنوان مدیر جدید تودیع شد.


 



 


 

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2475
کلمات کلیدی