پیگیری مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه طرقبه شاندیز از طرف نماینده مجلس
نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات و تامین امکانات مورد نیاز دانش آموزان استثنایی این شهرستان در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: تحقق شعار عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند این امر است که تمامی ارگانهای متولی دست در دست هم دهند و نسبت به رفع نیازها و مشکلات این حوزه اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، حسین عباسزاده امامی امروز در مرکز آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه اسدالله برومند طرقبه حضور یافت تا ضمن بازدید از پروژه در دست ساخت سالن چند منظوره این مرکز آموزشی از نزدیک در جریان چالشها و امکانات مورد نیاز دانش آموزان معلول شهرستان طرقبه شاندیز گیرد.
نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن مشکلات، مطالبات و امکانات مورد نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه این شهرستان همچون عدم وجود یک مدرسه پیش حرفهای دخترانه جهت ادامه تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه این شهرستان، همچنین تامین هزینه سرویسهای حمل و نقل دانش آموزی و کمک جهت تامین هزینه خدمات گاز و برق این مرکز قول مساعد داد، تمام این موارد به نوبت پیگیری شود.
وی بعد از شنیدن مشکلات شبکه مخابرات و اینترنت در این شهرستان و عدم دسترسی و محروم بودن مدرسه روستای کنگ به مدت ۱۰ ماه از خدمات تلفن و اینترنت، جهت بر طرف شدن هر چه سریعتر این مشکلات در همانجا اقدام به برقراری تماس با مدیرکل مخابرات استان کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود در حوزه مخابرات و شبکه اینترنت و همچنین تامین زیر ساختهای لازم در این حوزه در شهرستان طرقبه و شاندیز به ویژه روستای کنگ اقدام شود.
امامی در این بازدید ضمن تاکید بر اجرا شدن عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: با توجه به این نکته که این دانش آموزان هشت برابر دانش آموزان عادی نیاز به رسیدگی و توجه دارند، ضرورت دارد توجه و اهتمام به نیازهای حوزه دانش آموزان استثنایی، ویژه باشد.
نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق شعار عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند این امر است که تمامی ارگانهای متولی دست در دست هم دهند و نسبت به رفع نیازها و مشکلات این حوزه اقدام کنند اما متاسفانه تاکنون اقدامات کافی جهت تحقق این گام مهم انجام نشده و توجه به این دانش آموزان مغفول مانده است.
وی افزود: هنوز تا تحقق کامل شعار عدالت آموزشی و دست یافتن به جایگاه حقیقی این دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت راه زیادی در پیش داریم، نظام آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود و مرتفع شدن مشکلات نیازمند وجود حامیان و انسانهای خیر و دلسوزی است که در امر رفع مشکلات و تامین امکانات مورد نیاز آموزش و پرورش بخصوص در بخش آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به کمک این حوزه بشتابند.
نظر دهید