• انتشار: 1399/06/03 - 17:57
  • تعداد بازدید: 1478
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی تشریح کرد؛

چارچوب بازگشایی مدارس استثنایی و نحوه آموزش در شرایط بحران کرونا

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با روسای ادارات استثنایی استان های خراسان جنوبی، فارس، کردستان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان به تشریح چارچوب بازگشایی مدارس استثنایی و نحوه آموزش در شرایط بحران کرونا پرداخت

3459.mp3 چارچوب بازگشایی مدارس استثنایی و نحوه آموزش در شرایط بحران کرونا

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست که در قالب طرح "سابت" برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت آموزش و پرورش استثنایی استان ها اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست های قطبی با روسای ادارات استثنایی استان ها  ارتقای سازمان تجدید حیات شونده و پویا، ارتقای فرهنگ سازمانی، یک دست شدن برنامه ها، ماموریت ها و اهداف و تجربه گردانی  است.


وی با بیان اینکه سرمایه های  اجتماعی، انسانی، مالی، طبیعی، فرهنگی و مادی شش نوع  اصلی سرمایه می باشند اظهار داشت: بانک جهانی سرمایه اجتماعی را مهم ترین نوع سرمایه می داند و باز تولید سایر سرمایه ها نیز در سایه سرمایه اجتماعی امکان پذیر است .


حسینی افزود: سرمایه اجتماعی پنج شاخص ارتباطات، اعتمادات، تشکیلات، تسهیلات واطلاعات دارد و برگزاری این نوع جلسات در راستای ارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی در سازمان است.


معاون وزیر با بیان اینکه پروژه مهر مهمترین و بزرگترین فعالیت آموزش و پرورش در حال حاضر است اظهار داشت: مدیران ادارات و مدارس  آموزش و پرورش استثنایی  باید تمام  توجه خود را بر پروژه مهر متمرکز کنند.


وی بابیان اینکه سال جاری دشوارترین شرایط را برای پروژه مهر داریم اظهار داشت : ثبت نام به موقع دانش آموزان، اجرای دقیق دستورالعمل بازگشایی مدارس، ثبت و توزیع کتب درسی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اجرای برنامه های ابلاغی بسته های تحولی ، ساماندهی نیروی انسانی و  برگزاری مانور بازگشایی مدارس از جمله مواردی است که باید  در برنامه ریزی های روسای ادارات استان ها مد نظر قرار گیرد.


وی افزود: هدایت تحصیلی و توسعه متوازن، اطلس شیوه های یادگیری، آمایش سرزمینی دانش آموزانی که به امکانات ارتباطی دسترسی ندارند، آمادگی برای تغییر در  هر یک از شرایط قرمز، زرد و سفید، تولید محتوای آموزشی،  برگزاری جلسات کمیته های  پروژه مهر، انتصاب و انتخاب مدیران، آموزش های مدیران و معلمان جهت آشنایی با آموزش های مجازی،  بررسی حضور کادر و معلمان در مدارس، نقل و انتقالات، امتحانات شهریور و ضدعفونی مدارس از دیگر مواردی است که نیازمند رصد و پیگیری روزانه است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه یونسکو ‌چارچوبی برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونا تدوین کرده است اظهار داشت: در این چارچوب  بر ضرورت بازگشایی مدارس تاکید شده است و اعلام شده که آموزش تعطیل بردار نیست


وی با بیان اینکه آموزش در حال حاضر، آموزش در بحران است اظهار داشت: در چارچوب یونسکو تاکید شده است مختل شدن خدمات آموزشی،  پیامدهای بلند مدت بر اقتصاد و توسعه کشورها، کاهش همبستگی اجتماعی، باز ماندگی از تحصیل کودکان فقیر، افزایش خطر خشونت برای کودکان، کاهش بهداشت روانی، اختلال تعامل با همسالان و افزایش استرس از جمله پیامدهای تعطیلی طولانی مدارس است و لذا باید بر آموزش در بحران تمرکز کرد.


 وی افزود: بر اساس چارچوب پیشنهادی یونسکو، در بازگشایی مدارس شش بعد کلیدی سیاست گذاری ، تامین اعتبارات لازم، اقدامات ایمنی بخش،  یادگیری، آموزش به درحاشیه ماندگان و مراقبت های سلامت باید مورد توجه قرار گیرد


 وی با بیان اینکه یونسکو بهترین راهبرد برای بازگشایی مدارس را اتخاذ سیاستی شناور می داند اظهار داشت: باید برنامه ریزی برای هر سه شرط سفید، زرد و قرمز داشته باشیم و برای آموزش های حضوری، ترکیبی و مجازی  نیز برنامه ریزی شود.


 حسینی با تاکید بر اینکه پانزده شهریور فرآیند آموزش و پرورش شروع خواهد شد اظهار داشت: هیچ دانش آموزی نباید از پوشش نظام تعلیم و تربیت خارج باشد و باید برای پوشش تمام دانش آموزان از طریق روش های مختلف  برنامه ریزی کرد.


وی تصریح کرد:  برگزاری مانور بازگشایی مدارس قبل از پانزده شهریور موجب آمادگی مدارس برای بازگشایی خواهد شد و در بازگشایی مدارس دستورالعمل بازگشایی به همراه خلاقیت های مدیریتی چارچوب عمل خواهد بود.




 


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3459
کلمات کلیدی