معاون وزیر در دیدار با مدیرکل شهرستان های استان تهران تاکید کرد؛
گسترش رویکرد فراگیر سازی نیازمند مشارکت تمامی ادارات آموزش و پرورش عادی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ظهر یکشنبه پس از بازدید از مدارس استثنایی شهر ری با حضور در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و در دیدار با مدیر کل شهرستان های استان تهران گفت: گسترش رویکرد فراگیر سازی نیازمند مشارکت تمامی ادارات آموزش و پرورش عادی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر حمید طریفی حسینی در این دیدار با بیان اینکه اداره کل شهرستان های استان تهران همیشه جزو ادارات کل پیشرو در زمینه طرح های آموزشی است گفت: نیروهای آموزش و پرورش استثنایی از جمله متخصص ترین نیروهای آموزش و پرورش هستند و شهرستان های استان تهران در این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: عدالت آموزشی حکم میکند نگاه ویژه ای به دانش آموزان استثنایی داشته باشیم و این نگاه نیازمند نیروی تخصصی است.
وی با بیان اینکه اولویت سازمان آموزش و پرورش استثنایی بازگشایی کامل مدارس است، گفت: سرویس ایاب و ذهاب از ضروریات آموزش حضوری در مدارس استثنایی است و با توجه به بالا رفتن هزینه سرویس مدارس، ادارات کل آموزش و پرورش استان ها باید از روش های مختلف به تامین هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی کمک کنند تا مسیر فعالیت مدارس هموار تر شود.
طریفی با بیان اینکه مسائل واقعی آموزش و پرورش استثنایی باید به صورت ویژه دیده و رسیدگی شود، گفت: حوزه ستادی، ادارات کل و ادارات استثنایی استان ها باید دغدغه مندی معلمان و مدیران مدارس را در سطح ستادی رفع کنند تا معلمین با آسایش خاطر به امر تعلیم و تربیت بپردازند.
وی افزود: رفع مشکلات و دغدغه های آموزش و پرورش استثنایی مستلزم حضور نماینده ای از آموزش و پرورش استثنایی در تمامی کارگروه های حوزه ستادی و ادارات کل است.
معاون وزیر با بیان اینکه همفکری و وجود دیالوگ مشترک بین ادارات آموزش و پرورش استان ها با آموزش و پرورش استثنایی از ضروریات حل مشکلات آموزش و پرورش استثنایی است گفت: معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه باید آموزش استثنایی را به لحاظ تامین نیروی تخصصی به صورت ویژه ببیند.
وی افزود: نیمی از دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی و در قالب طرح تلفیقی فراگیر در حال تحصیل هستند و گسترش رویکرد فراگیر سازی نیازمند مشارکت تمامی ادارات آموزش و پرورش عادی است.
معاون وزیر با بیان اینکه از تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیش از سه دهه می گذرد گفت: با وجود گذشت سه دهه هنوز بخشی از مشکلات و مسائل این سازمان حل نشده است و وظیفه حوزه ستادی و ادارات کل رفع این مشکلات است تا همکاران دغدغه این مشکلات را نداشته باشند.
وی در پایان خواستار ترویج نهضت کار داوطلبانه در آموزش و پرورش شد و گفت: مراکز وابسته به آموزش و پرورش استثنایی میتوانند از ظرفیت نیروی انسانی متخصص داخل آموزش و پرورش استثنایی در اوقات خارج از ساعات آموزشی نهایت بهره را ببرند.
شایان ذکر است معاون وزیر با حضور در جمع پرسنل اداری آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران از نزدیک در جریان روند فعالیت کاری آنان قرار گرفت.
آموزش و پرورش استثنایی شهرستان استان تهران ۴ هزار دانش آموز خاص استثنایی و ۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموز تلفیقی را تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.
نظر دهید