اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان در تابستان چگونه می‌گذرد؟ + تصویر

9573.mp3 اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان در تابستان چگونه می‌گذرد؟ + تصویر

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، کمبود امکانات محیطی خارج از مدرسه، نبود تجهیزات مناسب‌سازی شده، عدم تعامل مناسب جامعه و مشکلات ایاب و ذهاب، تابستان و اوقات فراغت متفاوتی را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه رقم می‌زند. 

علاوه بر مشکلات جسمانی و محرومیت‌های ناشی از آن، ضعف مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی در این دانش‌آموزان می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات تحصیلی، اجتماعی و اختلالات رفتاری شود.

امروزه دیدگاه صاحب‌نظران نسبت به اوقات فراغت و استفاده صحیح از آن در زندگی افراد تغییر اساسی یافته و اهمیت آن در هویت بخشی و ارتقای خودباوری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کمک به آنها در دستیابی به زندگی مستقل از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

فعالیت‌های اوقات فراغت همراه با آموزش مناسب و برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند نتایج بسیار خوبی از جمله افزایش توانمندی و پذیرش اجتماعی را ویژه دانش‌آموزان داشته باشد، با توجه به کارکردهای اوقات فراغت می‌توان گفت که این مهم یکی از زمینه‌های اصلی توسعه فعالیت‌های فیزیکی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

با توجه به این که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از فرصت کمتری برای بهره‌مندی از امکانات عمومی برخوردار هستند، فرهنگ‌سازی، نگاه یکسان و ایجاد و بهره‌مندی آنان از امکانات عمومی، برای پذیرش جامعه در کنار افراد عادی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 تابستان امسال ۱۸ پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در کانون‌های پرورش فکری، سالن‌های ورزشی و… برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شده است.

فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های ، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان