تقدیر از سازمان آموزش و پرورش استثنايي در جشنواره شهید رجایی
شوراي معاونين وزارت آموزش و پرورش در مراسمي از استانها، سازمان ها و مراكز برتر در جشنواره دستگاهی شهید رجایی تقدير كرد كه در اين بين از سازمان آموزش و پرورش استثنايي به دليل كسب رتبه برتر تجليل شد.
متن تقديرنامه مقام عالي وزارت از سازمان آموزش و پرورش استثنايي + تصوير
وزير آموزش و پرورش با ارسال لوح سپاسي از كسب عنوان برتر سازمان آموزش و پرورش استثنايي در ارزيابي از شاخص هاي عمومي و تخصصي تقدير كرد.
سازمان آموزش و پرورش استثنايي در ارزشيابي شاخص هاي عمومي و تخصصي رتبه برتر را كسب كرد
سازمان آموزش و پرورش استثنايي در ارزشيابي شاخص هاي عمومي و تخصصي وزارت آموزش و پرورش در سال 95 رتبه برتر را كسب كرد.
در جلسه شوراي سازمان آموزش و پرورش استثنايي صورت گرفت
تاكيد وزير آموزش و پرورش بر جايگاه و اهميت سازمان استثنايي و توجه به فراگيرسازي
وزير آموزش و پرورش در جلسه شوراي سازمان آموزش و پرورش استثنايي بر جايگاه و اهميت اين سازمان تاكيد كرد و توجه به فراگيرسازي را مهم دانست.
در دفتر وزير آموزش و پرورش برگزار شد
برگزاری نشست شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حضور مقام عالي وزارت
سي و يكمين نشست شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور وزیر آموزش و پرورش و بقیه اعضا در دفتر مقام عالي وزارت برگزار شد.
دكتر قدمي اعلام كرد:
نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ۷۰۰ نیروی جدید برای سال تحصیلی آينده
معاون وزير و رياست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای سال تحصیلی جدید به ۷۰۰ نیرو نیازمند هستیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
گزینش دانشآموزان تیزهوش باید مبتنی بر روشهای درست علمی باشد
معاون وزير و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: گزینش دانشآموزان تیزهوش باید فرایندی و مبتنی بر روشهای علمی و تست های استاندارد و بهره گیری از طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) و المپیادهای علمی باشد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد:
نگاه عادی سازی در نظام تعلیم و تربیت یک رویکرد جهانی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: توجه به آموزش استثنایی موجب رشد آموزش عمومی می شود و در حقیقت ارتقاء آموزش عادی مرهون توجه به آموزش استثنایی است.
دكتر قدمي:
تربیت قرآنی دانشآموزان استثنایی پربازده بوده است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه معلمان قرآن مدارس استثنایی، مهارتهای لازم را در دورههای ضمن خدمت آموزش میبینند، گفت: در حال حاضر اگر قرآنخواندن دانشآموزان استثنایی از دانشآموزان عادی، بهتر نباشد قطعاً ضعیفتر نیست، حتی بچههای کمتوان ذهنی ما هم که حدود ۳۰ درصد از بقیه دانشآموزان کمتر هستند، در کلاسها روخوانی قرآن را یاد میگیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
آزمون ورودی مدارس خاص،«آزمون هوش» نبود
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه آزمون ورودی مدارس خاص، آزمون هوش نبود بلکه آزمون پیشرفت تحصیلی بود گفت: به کسی تیزهوش میگوییم که حداقل 30 نمره هوشی بالاتر از افراد عادی داشته باشد و بتواند این هوش بالا را در قالب توانمندیهای هنری، فنی، کلامی، اجتماعی و ... بروز دهد.