لیست اخبار صفحه :165
تاكيد وزير آموزش و پرورش بر جايگاه و اهميت سازمان استثنايي و توجه به فراگيرسازي
در جلسه شوراي سازمان آموزش و پرورش استثنايي صورت گرفت

تاكيد وزير آموزش و پرورش بر جايگاه و اهميت سازمان استثنايي و توجه به فراگيرسازي

وزير آموزش و پرورش در جلسه شوراي سازمان آموزش و پرورش استثنايي بر جايگاه و اهميت اين سازمان تاكيد كرد و توجه به فراگيرسازي را مهم دانست.

گزینش دانش‌آموزان تیزهوش باید مبتنی بر روش‌های درست علمی باشد
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

گزینش دانش‌آموزان تیزهوش باید مبتنی بر روش‌های درست علمی باشد

معاون وزير و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: گزینش دانش‌آموزان تیزهوش باید فرایندی و مبتنی بر روش‌های علمی و تست های استاندارد و بهره گیری از طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) و المپیادهای علمی باشد.

نگاه عادی سازی در نظام تعلیم و تربیت یک رویکرد جهانی است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد:

نگاه عادی سازی در نظام تعلیم و تربیت یک رویکرد جهانی است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: توجه به آموزش استثنایی موجب رشد آموزش عمومی می شود و در حقیقت ارتقاء آموزش عادی مرهون توجه به آموزش استثنایی است.

تربیت قرآنی دانش‌آموزان استثنایی پربازده بوده است
دكتر قدمي:

تربیت قرآنی دانش‌آموزان استثنایی پربازده بوده است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه معلمان قرآن مدارس استثنایی، مهارت‌های لازم را در دوره‌های ضمن خدمت آموزش می‌بینند، گفت: در حال حاضر اگر قرآن‌خواندن دانش‌آموزان استثنایی از دانش‌‌آموزان عادی، بهتر نباشد قطعاً ضعیف‌تر نیست، حتی بچه‌های کم‌توان ذهنی ما هم که حدود ۳۰ درصد از بقیه دانش‌آموزان کم‌تر هستند، در کلاس‌ها روخوانی قرآن را یاد می‌گیرند.

آزمون ورودی مدارس خاص،«آزمون هوش» نبود
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

آزمون ورودی مدارس خاص،«آزمون هوش» نبود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه آزمون ورودی مدارس خاص، آزمون هوش نبود بلکه آزمون پیشرفت تحصیلی بود گفت: به کسی تیزهوش می‌گوییم که حداقل 30 نمره هوشی بالاتر از افراد عادی داشته باشد و بتواند این هوش بالا را در قالب توانمندی‌های هنری، فنی، کلامی، اجتماعی و ... بروز دهد.