لیست اخبار صفحه :149
یاد گرفته‌ام هرچه دارم را با دیگران قسمت کنم
گفت و گو با معلمی که با روش‌های مختلف به محرومیت دانش آموزان رسیدگی می‌کند؛

یاد گرفته‌ام هرچه دارم را با دیگران قسمت کنم

ام‌البنین یحیایی که سال‌ها معلم مدارس استثنایی بوده، اکنون ضمن اینکه رابط تلفیقی اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران در مدارس عادی است، زندگی‌اش با کمک به کودکان و دانش‌آموزان ناتوان جسمی و حرکتی، رنگ و بوی معجزه و محبت هم‌زمان دارد.

اختصاص ۵۰ میلیون ریال جهت تجهیز هر رشته جدید ایجاد شده در هنرستان های استثنایی
دکتر حسینی خبر داد؛

اختصاص ۵۰ میلیون ریال جهت تجهیز هر رشته جدید ایجاد شده در هنرستان های استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به نیاز جامعه به رشته های جدید فنی حرفه ای و کاردانش، جهت تجهیز کارگاه های مورد نیاز رشته های جدید در هنرستان های آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ میلیون ریال به هر رشته جدید از سوی سازمان اختصاص می یابد.

تدوین 4 برنامه و 25 فعالیت جهت  اجرای بسته تحولی توسعه مشارکت ها
دکتر حسینی تاکید کرد؛

تدوین 4 برنامه و 25 فعالیت جهت اجرای بسته تحولی توسعه مشارکت ها

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بسته تحولی "توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن" یکی از سه بسته طراحی شده در آموزش و پرورش استثنایی است که برای اجرایی شدن آن 4 برنامه و 25 فعالیت پیش بینی شده است.

اجرای طرح های  هر مدرسه یک سرود و  هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل در آموزش و پرورش استثنایی
دکتر حسینی خبر داد؛

اجرای طرح های هر مدرسه یک سرود و هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل در آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه فعالیت های قرآنی، توسعه فرهنگ نماز و امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت های کاری آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: در سال جاری یک سرود ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه خواهد شد و طرح های هر مدرسه یک سرود و هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل نیز از دیگر طرح هایی است که اجرایی خواهد شد.

فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و مراکز اختلالات یادگیری در شرایط بحران کرونا
دکتر حسینی خبر داد؛

فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و مراکز اختلالات یادگیری در شرایط بحران کرونا

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مراکز "راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیاز های ویژه" و مراکز "آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری" در ایام بحران کرونا فعال هستند و به ارائه خدمات غیرحضوری می پردازند.

شیوه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند
دکتر حسینی تشریح کرد؛

شیوه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی راهکارهای کلیدی و عملی به منظورانسجام بخشی فعالیت ها در استفاده از رسانه های ارتباطی و شیوه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند را تشریح کرد.

 هدف‌گذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش
دکتر حسینی تاکید کرد؛

هدف‌گذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پوشش حداکثری ذینفعان اعم از مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا در شبکه شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی در سال جاری و اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از جمله اولویت های کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.