دکتر حسینی تشریح کرد؛
شیوه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی راهکارهای کلیدی و عملی به منظورانسجام بخشی فعالیت ها در استفاده از رسانه های ارتباطی و شیوه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند را تشریح کرد.
دکتر حسینی تاکید کرد؛
هدفگذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پوشش حداکثری ذینفعان اعم از مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا در شبکه شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی در سال جاری و اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از جمله اولویت های کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
دکتر حسینی:
باید مدرسه انطباقی مجازی را در شبکه شاد ظرفیت سازی کنیم
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید مناسب سازی شبکه شاد به عنوان مدرسه انطباقی مجازی جهت پوشش تمامی گروه های هفت گانه آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار گیرد.
معاون سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور :
دانشآموزان استثنایی از روند آموزش دور نماندهاند/ اعزام داوطلبانه معلمان برای آموزش
مجید هداوند درباره روند آموزش برای دانشآموزان استثنایی که به نوعی به شبکه شاد دسترسی ندارند، توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر حسینی تاکید کرد؛
مشارکت حداکثری تمامی ذینفعان برون و درون سازمانی از اهداف تدوین بسته تحولی توسعه مشارکت
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مشارکت حداکثری کارکنان، معلمان، بازنشستگان، صاحبنظران بخش دولتی و عمومی و مردمی آموزش و پرورش استثنایی در طرح های مشارکتی و مشارکت حداکثری اولیا و دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهداف تدوین بسته تحولی "توسعه مشارکت کاهش تمرکز واجتماعی شدن" است.
دکتر حسینی تاکید کرد؛
نمایش جلوه های ویژه معلمان و دانش آموزان بسیجی و ترویج فرهنگ بسیجی در بستر فضای مجازی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در ایام بحران کرونا و با استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی و بویژه شبکه شاد می توان جلوه های ویژه معلمان و دانش آموزان بسیجی را به نمایش گذاشت و این بستر فرصتی بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ بسیجی است
نتایج طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۹۸ اعلام شد
معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی آماری از کوتاهی قد شدید، لاغری شدید و چاقی در بین دانش آموزان اعلام کرد و گفت: کوتاهی قد شدید در نوآموزان بدو ورود ۰.۳ درصد (۳۵۸۱ نفر) و در پیش دبستانی ۰.۲ درصد(۷۸۰ نفر) است. نرخ لاغری شدید در بدو ورود به دبستان ۱.۴ درصد (۱۵ هزار و ۱۵۵ نفر) و در پیش دبستانی ۱.۳ (۴۷۸۴ نفر) درصد است. نرخ چاقی شدید نیز در دوره بدو ورود به دبستان ۵.۵ درصد(۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر) و در پیش دبستانی ۴.۷ درصد (۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر) بوده است.
دکتر حسینی خبر داد؛
حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از 70 درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی نیز وارد شبکه شاد شده اند.
دکتر حسینی مطرح کرد؛
ارائه سه راهکار برای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در دوران کرونا
با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاونین سلامت و تربیت بدنی و آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل وزارت بهداشت نشست شورای راهبردی "طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی" برگزار شد.
جلسه شورای برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی
جلسه شورای برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی برگزار گردید.